שר המשפטים יריב לוין צפוי לפרסם עד מחר (רביעי) בערב שמות של שופטים למינויים בבתי המשפט השונים, למעט בבית המשפט העליון. 45 ימים לאחר מכן הוועדה לבחירת שופטים תתכנס, ותמנה את השופטים.

תפסתם מרובה, לא תפסתם: הרמז של השופטים שתמכו בביטול חוק היסוד ללוין ורוטמן

במקביל, ביום חמישי הבא הוועדה לבחירת שופטים תתכנס לדיון בנושא מינוי שופטי עליון נוספים ונשיא קבוע לבית המשפט העליון, במקום ממלא המקום בימים אלה, השופט עוזי פוגלמן.

כעת נראה כי המשא ומתן בין הצדדים על מינוי שופטי העליון נקלע למבוי סתום, אך החלטתו של לוין לפרסם ברשומות את המועמדים לכס שיפוט ברשומות כבר השבוע, תביא להקלה משמעותית גדולה על העומס בערכאות השונות.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אין חוק שמכריח את לוין לפרסם את שמות השופטים ברשומות כבר כעת, כך שבאופן עקרוני לוין היה יכול 'להעניש' את מערכת המשפט ולדחות את פרסום שמות השופטים ברשומות בשל פסק דין הסבירות שפורסם אמש וביטל חוק יסוד לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל. עם זאת, לוין בחר שלא לעשות זאת ולהמשיך במינוי שופטים כמתוכנן.

וועדות המשנה של הוועדה לבחירת שופטים ממשיכות לעבוד על מינויי שופטים לערכאות השונות, בבתי משפט השלום, המחוזיים, לענייני משפחה, תעבודה ובתי הדין לענייני עבודה. כאמור, בנוגע למינוי שני שופטי עליון, אין כרגע הבנות ויתקיים על כך דיון ביום חמישי הבא.

כאשר יוחלט להתקדם עם מינוי שופטי עליון, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל יתקיים למועמדים לכס השיפוט בעליון הליך שימוע פומבי שיעבור אל הציבור בשידור חי.