סערה בתיכון: משטרת פתח תקווה פתחה בסוף השבוע בחקירה כנגד מורה בתיכון מוביל בעיר בחשד לביצוע הטרדות מיניות ועבירות מין בקטינות שלומדות תחת מרותו.

"מבין שאני מכונת הרעל": המהפך של אחד ממובילי המחאה נגד הרפורמה
נסראללה על הכוונת? נתניהו במסר לחיזבאללה: "אף מחבל לא חסין"

בימים האחרונים הגיעו לידי הנהלת התיכון וגורמי החינוך בעירייה תלונות שמקורן בתלמידות שעל פי החשד הוטרדו על ידי אותו מורה בשכבת י'. בעקבות התלונות מקיימת העירייה בירור מקיף. במקביל נפתחה חקירה הנמצאת תחת צו איסור פרסום. כשלב ראשוני הושעה המורה מעבודתו.

חשוב לציין כי כבר לפני כשנה וחצי, ממש עם כניסתו לתפקיד, פנו הורים ותלמידות בתיכון עם הנהלת בית הספר והלינו כי אותו מורה נוהג לשלוח הודעות פרטניות אישיות למספר תלמידות כשתוכנן של השיחות נשאו אופי מיני חלקן בעקיפין וחלקן במישרין. 

לאחר בירור שהתקיים במינהל החינוך בעירייה נערך למורה שימוע בסיומו הוזהר שלא ליצור קשר אישי עם תלמידות וכי הישארותו בתיכון הינה על תנאי.

אלא כפי שעולה מעדויות של עשרות תלמידות מהתיכון שבהן נגע המורה נראה כי האזהרה לא הועילה והמורה נשוי ואב לילדה המשיך בדרכו הנלוזה ופגע על פי החשד במספר רב של תלמידות. 

למעריב נודע כי המורה פגע על פי החשד בשתי תלמידות בשכבה י"ב, בשכבה י"א בשבע תלמידות ובשכבה י' בשמונה תלמידות כאשר עוד עולה חשד כי פגע גם בתלמידות בוגרות שהתגייסו בינתיים לצבא. כמו כן, עולה חשד כי אותו מורה הטריד תלמידות נוספות שעניינן טרם הובא לידיעת המשטרה.

את אלו מבקשת המשטרה לאתר במטרה לגבות מהן עדות ולשם כך תבקש מחר המשטרה מבית משפט השלום בפתח תקווה להתיר את פרסום תמונתו ופרטיו של המורה. נבהיר כי חלק מהקורבנות טרם התלוננו במשטרה בשל חשש וחרדה גם מהוריהן.

עוד נודע למעריב כי במקרה אחד המורה הצמיד נערה לקיר כיוון שבחרה ללמוד במגמה אחרת שלא זו שהוא אמון עליה. אותה תלמידה נמנעה מלהגיש תלונה כיוון שדיווח שהעבירה בעבר אודות ההודעות ששולח אליה אותו מורה הסתיימו בבירור בלבד.

עוד עלה חשד כי לפני מספר שנים לימד המורה בתיכון אחר ושם כך נטען עזב את המוסד החינוכי בעקבות תלונות על הטרדות מיניות מצידו. באותו אירוע לא נפתחה חקירה. 

פנייה אל יו"ר הנהגת ההורים באותה תיכון נתקלה בסירוב לשתף פעולה בשל אותו צו איסור הפרסום שהוטל על פרטי הפרשה. 

על פי הידוע המורה מלמד מקצוע ריאלי את שכבות י' ויא' בתיכון העיוני. הורי התלמידים קיבלו הודעה מבית הספר: "נגד אחד המורים בתיכון נפתחה חקירה בנוגע להטרדות מיניות של תלמידות (רובן בכיתה י'). הנושא מטופל במשטרה וכמובן שהמורה לא נמצא בבית הספר. מאחר ויש כרגע צו איסור פרסום אי אפשר לתת יותר מדי פרטים, אבל חשוב שתדעו שהמקרה עצמו מטופל".

מחר יובא המורה לבית משפט השלום בפתח תקווה שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בשנית.