התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה לשר המשפטים יריב לוין ומ"מ נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בדרישה למנוע "ניגוד עניינים חריף ופגיעה במראית פני הצדק של שופטי בית המשפט העליון בוועדה למינוי שופטים".

הפעילות בח'אן יונס נמשכת: קרבות עזים במעוז דרומי בעיר
לאחר שאישר העברת תרופות לחטופים ללא בידוק: נתניהו מגלגל את האחריות לצה"ל

פניית התנועה למשילות ודמוקרטיה באה על רקע השתתפותם של שופטי העליון החברים בוועדה בדיון והצבעה על בחירתם של מועמדים לשיפוט איתם הם נמצאים ביחסים קרובים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

התנועה למשילות מציינת כי בין המועמדים לכס שיפוט, נמצאות רשמות בבית המשפט העליון ועוזרים לשעבר לשופטי העליון. בין המועמדים, שתי עוזרות לשעבר של השופטת דפנה ברק ארז ועוזר לשעבר לשופט יצחק עמית. גם ברק ארז וגם עמית, שניהם חברים בוועדה לבחירת שופטים.

התנועה למשילות כתבה כי "כלל שופטי בית המשפט העליון, החברים בוועדה למינוי שופטים, בניגוד עניינים מובהק וחריף תוך פגיעה במראית פני הצדק היוצרים מניעה ברורה להשתתפותם בדיון והצבעה" על מינוי רשמות בית המשפט העליון לשופטות.

עוד הוסיפו בתנועה למשילות, כי "השופטים ברק ארז ויצחק עמית מצויים בניגוד עניינים חריף וקיצוני היורד לשורש תקינות הליך המינוי" של הרשמת בעליון ליאור משאלי שלומאי, יהודית דורי סטון ורועי רגוסברג אשר שימשו כעוזריהם המשפטיים.

"לא יעלה על הדעת כי חברי הוועדה למינוי שופטים יצביעו ויטלו חלק בסוגיית בחירת מועמדים לשיפוט - עימם הם מצויים ביחסי עבודה קרובים ויומיומיים והיכרות אישית צמודה בהווה או בעבר היוצרת ניגוד עניינים חריף וקיצוני ופגיעה במראית פני הצדק היורדים לשורש תקינות ההליך ולפגיעה אנושה באמון הציבור בבית המשפט", כתבה עו"ד יסכה בינה מהתנועה למשילות ודמוקרטיה.

בינה כתבה ללוין ופוגלמן כי מכתב התנועה למשילות מהווה מיצוי הליכים בטרם עתירה לבית המשפט, והוסיפה: "הנכם נדרשים להורות על מניעת השתתפותם ומקל וחומר הצבעתם של שופטי בית המשפט העליון המכהנים, החברים בוועדה למינוי שופטים אשר למועמדותן של הרשמות אזולאי ומשאלי שלומאי וכן להורות לשופטת ברק – ארז שלא להשתתף בדיון ובהצבעה אשר למועמדותה של עו"ד דורי דסטון וכן להורות לשופט עמית שלא להשתתף בדיון ובהצבעה על מועמדותו של עו"ד רועי גרוסברגר".