הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

ממנהלת בנק למגינת העם: סיפורה של ניקול כספי
במשך שנים צברה עו"ד ניקול כספי ניסיון בעולם הבנקאות, ואז החליטה לעשות מעשה ולעבור לסייע לחייבים ולמי שנקלעו לקשיים כלכליים, לשקם את חייהם. "תשוקה נכונה מובילה להצלחה בכל דבר", היא אומרת, "אני מאמינה שהעבודה שלי משיבה את התקווה ומאפשרת ללקוחות לצאת לדרך חדשה וחופשית לקראת התאוששות פיננסית".

מבנקאות למשפטים: מעבר חלק
את דרכה המקצועית החלה כספי בעולם הבנקאות. עם ותק של 26 שנה במגזר הבנקאי, המומחיות שלה במימון אשראי, משכנתאות ושוקי הון היא איתנה. כמנהלת סניף בנק איגוד, הובילה במומחיות צוות המתמחה באשראי לסוחרי יהלומים, שייפה את כישורי המשא ומתן שלה והעמיקה את התבונה הפיננסית שלה. רקע בנקאי נרחב זה הניח את היסוד למעבר חלק לתחום המשפטי. בשלב מסוים החליטה כספי להמציא את העצמה מחדש. 

כיום, לאחר שהשלימה את המהלך, עוסקת כספי בעריכת דין ובגישור, תוך שהיא משלבת את המומחיות הפיננסית עם זו המשפטית. השכלתה מאוניברסיטת בר-אילן וממכללת אונו לחינוך אקדמי מחזקת את שליטתה במשפט המסחרי-אזרחי. 

שילוב ייחודי זה של ניסיון בנקאי וידע משפטי מאפשר לניקול להפוך את הקערה על פיה ומחובות כלכליים לעבור לחופש כלכלי.

הסדר חובות מותאם אישית
משרד עורכי הדין של ניקול כספי בולט בגישתו המותאמת אישית להסדר חובות, תוך הימנעות מפתרונות אחידים. 

בהכרה בנסיבות הייחודיות של כל לקוח, המשרד יוצר אסטרטגיות מותאמות אישית שמאפשרות לעיתים קרובות לעקוף את הצורך בהליך פשיטת רגל, דרך שרבים רואים בה כמוצא ראשון, היא רואה בכך מוצא אחרון. הצוות של ניקול צולל אל תוך המורכבויות הפיננסיות של כל מקרה, ומזהה נתיבים להפחתת חובות שהם גם אפשריים וגם פחות מזיקים למעמדו הפיננסי העתידי של הלקוח.

עו"ד כספי מאמינה שתמיד יש פתרון, לכל קושי כלכלי. על כן, ובגלל ההיכרות המעמיקה שלה עם כל סוגי המערכות השונות, היכולת לפתור את הבעיה ללקוח ולהשיג לו את התוצאה הטובה ביותר, הרווחית ביותר והזולה ביותר היא דבר שבשגרה היומיומית של המשרד והיא עושה את זה תוך שמירה על כבודם ועל יציבותם של לקוחותיה. המומחיות של כספי, בתחום המשפטי ובתחום הבנקאי, מאפשרת לה לנהל משא ומתן עם נושים ולהציע הסדרים שהם שבריר מסכום החוב המקורי. גישה זו לא רק שהיא מקלה על הנטל הפיננסי המיידי, אלא גם חוסכת ללקוחות את ההשלכות ארוכות הטווח של הליך פשיטת רגל. "אנחנו לא רק מסדירים חובות", אומרת עו"ד כספי, "התפקיד שלנו הוא גם להשיב את התקווה ולאפשר ללקוחות שלנו לצאת לדרך חדשה וחופשית לקראת התאוששות פיננסית".

עורכת הדין ניקול כספי (צילום: אורפז מיראן)
עורכת הדין ניקול כספי (צילום: אורפז מיראן)

שבריר של חוב
באחד המקרים שהגיעו אל משרדה של עו"ד כספי, ובזכות משא ומותן מוצלח על הסדר חובות, הפך חוב של 800 אלף שקל להסדר בסכום של 36 אלף שקל בלבד. "הלקוח", משחזרת עו"ד כספי, "היה שקוע בחובות ובמרחק פסע מפשיטת רגל. הוא פנה למשרדים אחרים שייעצו לו לפתוח בהליכי פשיטת רגל. אנחנו לקחנו את האתגר והובלנו אותו להבראה כלכלית וליציבות שלא הייתה לו".

התוצאה הייתה לא פחות מנס: כל ששת התיקים, שעמדו על חוב כולל של כ- 800 אלף שקל, הצטמצמו להסדרים כוללים שעמדו יחד על 36.5 אלף שקל בלבד – שהם פסיק קטן, ממש שבריר מהחוב הראשוני. תוצאה יוצאת דופן זו הושגה מבלי להיזקק למימושים או להטלת מגבלות, והעניקה ללקוח התחלה חדשה ובעיקר שקט נפשי. כל זה בזכות התמדה והתעקשות של ניקול ועמידה איתנה על העקרון להפחית כל חוב למינימום אפשרי או למחוק אותו לגמרי.

לבנות ללקוח עתיד חדש
המסירות של המשרד של ניקול כספי לשירות מותאם אישית ניכרת במאזן ההישגים שלו. אלפי לקוחות נהנו מהמומחיות של המשרד, עם מחיקת חובות בסכום כולל של למעלה מ-38 מיליון שקל - עדות ליעילות הגישה האישית שלהם. יכולתו של המשרד לנווט במשא ומתן מורכב ולהשיג תוצאות חיוביות ביססה את המוניטין שלו כמוביל בתחום הפחתת החובות. כל מקרה בוחן מדגיש את המחויבות של המשרד לא רק לעמוד בציפיות הלקוח אלא גם לעלות עליהן, תוך מתן הקלה פיננסית ושקט נפשי. "אנחנו", מסבירה כספי, "מתייחסים לכל לקוח כאל מקרה חדש וייחודי, ומרכיבים עבורו את האסטרטגיה שתתאים לו באופן הטוב ביותר. אנחנו מאמינים שאנחנו לא רק פותרים חובות אלא גם בונים מחדש חיים, ניצחון פיננסי אחד בכל פעם".

"האמון הוא הבסיס לנאמנות הלקוחות", מדגישה עו"ד כספי. "לכן אנחנו מאמינים שעלינו להיות קשובים ונגישים להם בכל עת". ואכן, לקוחות המשרד נהנים מזמינות שהיא נדירה בעולם המשפטי המהיר של ימינו. "הם יודעים", מוסיפה עו"ד כספי, "שהם יכולים לפנות בכל עת ולקבל סיוע מהיר ומחושב בנוגע לדאגותיהם הפיננסיות".

קשר אישי ואווירה משפחתית
הייחודיות של משרד עוה"ד שבניהולה של עו"ד כספי הוא ללא ספק הקשר האישי שנוצר בין המשרד ללקוחותיו. הוא חורג ממערכת היחסים הטיפוסית בין עסק ללקוח, ומטפח תחושת משפחתיות. לקוחות אינם רק מספרים בתיק; הם יחידים עם סיפורים ואתגרים ייחודיים. ההתנהגות הנגישה והחומלת של המשרד מעודדת לקוחות לשתף את חוויותיהם מעבר לגבולות המצוקה הפיננסית, ומובילה לקשרים עמוקים יותר ולכבוד הדדי. סביבה משפחתית זו לא רק מטפחת נאמנות, אלא גם גורמת ללקוחות מרוצים להפנות חברים ומכרים למשרד, כשהם בטוחים שיקבלו את אותה רמת טיפול ומומחיות. המשרד של ניקול כספי לא עוסק רק בפתרון חובות; הוא עוסק בבניית קהילה של תמיכה ואמון.

"אני תמיד אשאף", מוסיפה עו"ד כספי, "למצוא את הפתרונות היצירתיים ביותר והטובים ביותר עבור הלקח שלי, בתוך גבולות החוק כמובן. אנחנו מחפשים את הגמישות בחוקים במטרה לשרת את האינטרסים הטובים ביותר של הלקוח. כך, אנחנו מתאימים פתרונות לצרכים הספציפיים של כל לקוח. בשנות הניסיון שלי למדתי שאפילו כשמדובר בכסף, בחוב והסדר, מונחים שמתחברים לחשבון ולריאליזם, בסופו של דבר אין שני מצבים פיננסים זהים, לכל מקרה יש את הדרך שלו וצריך למצוא אותה. הידע המשפטי, בשילוב ההבנה הפיננסית מאפשר לצוות המשרד למצא את הנתיב הייחודי ללקוח להפחתת החובות וליציאה מהמשבר. אני מאמינה שזהו המקום שבו הפתרון הפיננסי מסייע בשיקום החייב, שנמצא לא פעם בחרדות, בחוסר ודאות ובטלטלה של ממש. ההבנה הזו מאפשרת לנו להילחם על כל לקוח ולקוח, ועל כל חוב וחוב".

תמיד לשאוף למעלה
משרדה של ניקול כספי מעוטר בתעודות ודיפלומות, אך מדד ההצלחה האמיתי שלה הוא התוצאה שהלקוחות מקבלים באמצעות המקצועיות, הניסיון הרב והשירות שניתן ללקוחות. המוטו שלה, "לעשות טוב", מהדהד בכל פעולה והחלטה שהמשרד שלה מקבל. זהו עיקרון שנמצא בלב ה"אני מאמין" של המשרד, במטרה אמיתית לשפר באמת את חייהם של הלקוחות. חזון זה הוא שמניע את המשרד לשאוף ללא לאות לתוצאות הטובות ביותר.

ואכן, מלבד התוצאות בשטח, גם מכתבי התודה שמקבלת עו"ד כספי, ממחישים את הדרך הנכונה שבה בחרה. "המכתבים האלו", היא אומרת, "מוכיחים לי עד כמה יש למשרד שלנו, לדרך שלנו, השפעה חיובית על כלל הלקוחות שלנו. זה ממלא אותי בסיפוק ובגאווה והמכתבים האלו הם אלו שמזינים את התשוקה שלי לעבודה את המחויבות שלי למצוינות בתחום שלי תוך שירות אמין ואישי".

ייעוץ לבעלי עסקים שאפתנים
"הקמת עסק", מדגישה עו"ד כספי, "דורשת יותר מהון - היא דורשת שילוב של תשוקה, הבנה מקיפה של התעשייה וייעוץ נבון". על כן היא ממליצה להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים ומומחים משפטיים, במיוחד כאלה עם רקע פיננסי, כדי להבטיח יצירת חוזה חכם ומניעה יזומה של בעיות. ניקול מדגישה את נפילתם של עסקים רבים עקב ניהול לקוי או חוסר ניסיון, ומייעצת ליזמים לעסוק עמוקות במה שהם אוהבים. "עם התשוקה הנכונה וההכוונה המקצועית, ניתן להשיג הצלחה בכל תחום, תוך חיזוק החשיבות של יזמות מושכלת ונלהבת", מסבירה עו"ד כספי.

"העצמאות שלי מאפשרת לי להושיט יד למי שזקוק לעזרה", מסכמת עו"ד כספי. בתפקידה כבעלים של משרד עורכי דין, היא מנצלת את ההזדמנות לתמוך בעסקים וביחידים שנפגעו קשות מנסיבות כלכליות. "אני מרגישה ממש מחויבת לכך", מוסיפה עו"ד כספי, "אני מאמינה שזה מייצר כוח ושהסיוע הזה מאפשר חוסן כלכלי לקהילה כולה".

המשמעותית בחיינו וצריך לעשות אותה ביסודיות ובמקצועיות".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר