בתוך פחות מ-24 שעות: שני חיסולים ושני קורבנות במגזר הערבי כשמספר הנרצחים נאמד עתה על 11 מאז תחילת שנת 2024, אחרי שנת 2023 שחצתה את ה-230 קורבנות בנפש במגזר הערבי בלבד.

לעיני האורחים: בכיר בארגון פשיעה חוסל במלון בשכם
נשקים, אקדחים וכדורי אקסטזי: כך הופללו סוחרי הנשק בצפון | פרסום ראשון

זה התחיל בשישי בצהריים בעקבות רצח שאירע בכניסה לבאקה אל גרביה. תושב המקום, חאלד אבו ג'ודה בן ה-53 עבריין המוכר היטב למשטרה ונחשב למקורב למשפחת המסוכסך עם לא מעט יריבים ביניהם עם קארג'ה ואבו שיכה, נסע ברכבו ובהגיעו לכביש 61 סמוך לכניסה לבאקה אל גרביה, נפתחה לעברו אש מרכב חולף והוא נפצע באורח אנוש.

הזירה בבאקה אל גרבייה (צילום: דוברות המשטרה)
הזירה בבאקה אל גרבייה (צילום: דוברות המשטרה)

צוות מד"א שהעניק לו טיפול רפואי ראשוני בניסיון להציל את חייו, אך נאלץ בחלוף זמן קצר לקבוע את מותו. שוטרי תחנת באקה אל גרביה שבמרחב מנשה שהוזעקו לזירת האירו, ופתחו בחקירה במסגרתה אספו ממצאים, גבו עדויות ואיתרו מצלמות אבטחה. במקביל, נפתחו סריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר הרכב שנמלט. 

לזירת האירוע הגיע גם שמפקד מחוז חוף ניצב, דני לוי, שבתום הערכת מצב הטיל את החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) לחקירות של מחוז חוף.

חיסול נוסף אירע הבוקר (שבת), שעה שתושב המקום, ענאן חבי'ש בן ה-40 המשתייך למשפחת אבו לטיף, נורה למוות בעת ששהה בעסק שלו לממכר חומוס ופלאפל בירכא. חבי'ש המוכר למשטרה נורה מטווח קצר והמתנקש נמלט מהמקום. צוות מד"א שהוזעק לזירה ניאלץ לקבוע את מותו במקום וכוחות משטרה הגיעו גם הם לזירה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

החוקרים אספו ממצאים מהזירה, החלו בגביית עדויות ובניסיון לאתר מצלמות אבטחה זאת במקביל לסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר המתנקש שנמלט מהמקום. גורמים במשטרה מעריכים כי מדובר בחיסול על רקע פלילי ככל הנראה במהלך סכסוך עסקי. מפקד מחוז חוף ניצב, דני לוי, שקיים הערכת מצב בזירה בעקבות רצח תושב ירכא, הטיל את החקירה על היחידה המרכזית לחקירות (ימ"ר) מחוז חוף. החקירה נמשכת.

כמו כן הלילה, נקבע במרכז הרפואי גליל מותו של עדנאן שחאדה בן ה-50, תושב דיר חנא, זאת לאחר שפונה לבית החולים לפני כשבועיים כשהוא פצוע באורח קשה. שחאדה המוכר למשטרה נורה ב-19.1 בתוך האיטליז בכפר, על פי החשד במסגרת סכסוך משפחות בין משפחת שחאדה למשפחת חוסיין על רקע הבחירות.

 נציין, כי בעקבות ההודעה על קביעת מותו, הפך תיק החקירה מניסיון רצח לתיק רצח. במשטרה, נוכח מספר אירועי ירי עם פצועים, שהתחוללו בדיר חנא, הקימו לאחרונה בכפר מפקדת "דרך ארץ", שכבר הספיקה לתפוס מספר כלי נשק ואמצעי לחימה (אמל"ח). בנוסף נבהיר כי ימים אחדים לאחר שהוקמה המפקדה נחתמה הודנה בין שתי המשפחות.