הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

הסדר מותנה מקל לצעיר שנחשד באונס של שתי קרובות ממשפחתו: תיק החקירה בעניינו של החשוד החל במעצרו בחשד לעבירות מין חמורות בשתי קטינות, קרובות משפחה. במסגרת משא ומתן מול הפרקליטות, הצליח עו"ד יאיר בן שטרית, סנגורו של החשוד, לסיים את התיק בלא כתב אישום ובהסדר מותנה בלבד. במסגרת ההסדר, הומרו העבירות של אינוס בקטינה וביצוע מעשה סדום לעבירה של מעשה מגונה בלבד והחשוד יפצה את המתלוננות ב-15 אלף שקל. "אנחנו שמחים שהפרקליטות קיבלה את עמדתנו", אמר בתגובה עו"ד בן שטרית, "צר לנו על חודשים ארוכים של מתח, סבל וימים קשים שעברו על מרשי ועל משפחתו, שאיש לא יוכל להשיב להם".

לפרטים נוספים אודות עו"ד יאיר בן שטרית לחצו כאן

במרכז החקירה, בנות דודות של החשוד שהתלוננו נגדו בגין עבירות אונס, מעשה סדום, מעשה מגונה בקטינה בנסיבות מחמירות, ועוד. החשוד היה עצור במשך 12 ימים ולאחר מכן בא כוחו, עו"ד יאיר בן שטרית, הצליח לשחרר אותו ממעצר. בדיון המעצר ציין שופט המעצר כי "לחשוד מיוחסות עבירות מין חמורות בין היתר, בעילה שלא בהסכמה חופשית, מעשה מגונה בנסיבות אינוס בקטינות מתחת לגיל 14, ומעשה מגונה בנסיבות מחמירות בקטינות שטרם מלאו להן 14 אף בהסכמה. זאת למרות שהחשוד הודה בחלק מהמעשים המיוחסים לו". 

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

השופט ציין עוד, כי "על אף האמור מדובר בריבוי עבירות מין אשר בוצעו על פי החשד בשתי קטינות... נציג המשטרה אישר לסנגורו של החשוד עו"ד בן שטרית שפעולות החקירה המפורטות בדו"ח אינן בנות שיבוש וכן ציין כי החשד הסביר נגד החשוד מאז הארכת המעצר האחרונה לא התחזק במידה הנדרשת. מכאן, סבורני כי אין צורך בהמשך החזקתו של החשוד במעצר וכי ניתן לשחרורו לחלופת מעצר אשר תאיין את עילות המעצר המפורטות בבקשה".

בדיון המעצר השופט קיבל את טענת הסנגור כי מעצר בית יכול לאיין את מסוכנותו של החשוד, והורה על מעצר בית למשך 4 ימים בלבד. 

לאחר מספר חודשים, בהם היה החשוד משוחרר ללא תנאים, קיבל החשוד מכתב יידוע בו צוין כי בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות מין חמורות בקטינות. בין היתר נטען כי במספר הזדמנויות, המתלוננות נפגשו עם החשוד בעת ביקור בביתו, בבית דודתו או בעת שהמתלוננת ביקרו בבית החשוד או בעת שהחשוד ביקר בבית המתלוננות. באותן הזדמנויות, כאשר היה החשוד לבד עם כל אחת מהמתלוננות נגע החשוד במתלוננות – נגע בהן בחזה, באיבר המין, נצמד אליהן ונישק אותן וכן כי ביצע בהן מעשי אינוס. 

אף שבית המשפט הורה על שחרורו ממעצר, סברו במשטרה כי ההליך יסתיים בהגשת כתב אישום חמור בפני בית משפט המחוזי, מאחר שמדובר היה ב-2 מתלוננות שמסרו גרסה ובה טענות לעבירות מין חמורות. מה עוד שהגרסאות של כל אחת מהן חיזקו זו את זו. למרות זאת, בפגישת שימוע, שהתקיימה בפרקליטות, הצליח עו"ד בן שטרית לשכנע את הפרקליטות לסגור את התיק בהסדר מותנה ולא להגיש בעניינו כתב אישום, זאת למרות שיש שיחת הקלטה בה החשוד מודה בביצוע חלק מהעבירות כנגד המתלוננות. 

בשימוע שהתקיים בפני הפרקליטות טען סנגורו של החשוד, עו"ד בן שטרית, כי מחומרי החקירה עולה ש"אין ליתן אמון בגרסתן של המתלוננות אשר רוויות הסתירות בנוגע לכלל האירועים עליהם סיפרו המתלוננות במשטרה, לעומת גרסתו של החשוד שהינה עקבית ומהימנה", מה גם שחלק מהאירועים שסיפרו המתלוננות היו בהסכמה בין החשוד למתלוננות, כפי שבא לידי ביטוי בדבר המתלוננות עצמן מתוך העדויות, וכאשר החשוד עורר ספק סביר ביחס לגרסתן של המתלוננות וכי אין בראיות בתיק, כדי להוכיח אשמה ברמה של סיכוי סביר להרשעה כנגד החשוד. 

לאחר ניהול משא ומתן ממושך בין הצדדים,  הגיעו להסכמה לפיה החשוד יפצה את המתלוננת בסך 15 אלף שקל וכי התיק נגדו יסגר מבלי שיוגש כתב אישום. 

פרקליטו של החשוד שהתיק בעניינו נסגר, עו״ד יאיר בן שטרית, ״אני שמח על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק בעניינו. מלכתחילה סברנו שלא היה מקום להגשת כתב אישום, אנו מודים לפרקליטות שקיבלה את עמדתנו, הגם שזה רק עתה. רק צר לנו על חודשים ארוכים של מתח, סבל וימים קשים שעברו על מרשי ועל משפחתו, שאיש לא יוכל להשיב להם".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד יאיר בן שטרית שלחו וואטסאפ
הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר