משפט נתניהו יתחדש הבוקר (שלישי) לאחר הפסקה מהשבוע שעבר, כאשר אתמול לא נערך דיון. אל הדוכן יעלה ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי לחקירה נגדית שתובל על ידי עורך הדין של שאול אלוביץ', זק' חן.

את עדותו של הנגבי הגישו כבר בפרקליטות במקום חקירה ראשית ובהסכמת הצדדים. הנגבי היה מ"מ שר התקשורת במקום נתניהו החל מחודש יולי 2016 בהמשך הוחלף על ידי איוב קרא במינוי קבע כאשר מילוי המקום הזמני לא הוארך. במסגרת העדות במשטרה שהוגשה לבית המשפט נשאל הנגבי על התנגדויות שהיו במשרד התקשורת למדיניות של שלמה פילבר מי שהיה דאז איש אמונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושימש כמנכ"ל המשרד על סוגיית ביטול ההפרדה המבנית של בזק.

ההפרדה המבנית הייתה אמורה להביא עימה לכאורה רווח כלכלי רב לשאול אלוביץ בעל השליטה בחברת בזק. ההפרדה המבנית למעשה לא אפשרה להציע ללקוחות חבילות משותפות במסגרת כלים רחבים שבזק ידעה לספק טלויזיה דרך יס טלפוניה דרך בזק ותשתית לאינטרנט וכיוצא בזה.

צחי הנגבי (צילום: אבשלום ששוני)
צחי הנגבי (צילום: אבשלום ששוני)

עו"ד חן פתח ואמר: "הבעת הסתייגות ולא הבנת מדוע נדרשת חוות דעת שלך על דברים של פילבר שאתה לא מכיר", הנגבי אישר את הידיעה והוסיף כי אינו יודע מה התשובות שניתנו על ידי פילבר. "הוצגו בפניי דברים שלא הכרתי", אמר.

חן: "האם אתה ידעת על עמדת פילבר, שחשש מפני משבר תשתיות אם לא נשפר את תשתיות האינטרנט, האם ידעת שזו לא הייתה נחלתו הבלעדית של פילבר, היו עוד אנשי מקצוע שסברו כמוהו?"

הנגבי: "הוא לא הציג שאנחנו כבר במשבר, הוא הציג שאנחנו לקראת משבר. אני לא זוכר אני מניח שזו הייתה עמדה של אחרים אני לא זוכר אם היו בכירים אחרים שנקטו באותה לשון אני זוכר שזה הדבר שהתרשמתי ממנו".

חן: "פילבר לא שיתף אותך במהלכים הטקטיים שהוא נקט על מנת להגיע להסכמות עם בזק והוט, מבחינתך הוא המנכ"ל, הוא מנהל את התהליך מול החברות ואתה מיודע במטרות שלו ברצון שלו. למשל הוא לא סיפר לך על המפגש עם טל גרנות מנכ״ל הוט?"

הנגבי: "לא זוכר".

חן: "אבל זה טבעי שהוא לא שיתף אותך, אתה לא מניח שהוא לא שיתף אותך ברזולציה הזאת על משהו שמעיד על הסתרה ממך?"

הנגבי: "נכון".