כחצי שנה לאחר שהורשע: בית המשפט זיכה היום (ראשון) את עורך הדין והפעיל החברתי גונן בן יצחק, שהורשע בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו, לאחר שנתלה על מכת"זית בהפגנה בבלפור ב-2020. 

לאחר שהורשע: עו"ד גונן בן יצחק מגיב לראשונה

בכתב ההגנה, הסביר בן יצחק, עורך דין במקצועו כי ההרשעה גרמה לפגיעה אנושה ביכולתו להתפרנס, וכן לקח אחריות והביע חרטה על מעשיו. בית המשפט פסק: "אין חולק כי ישנה חשיבות רבה בהעברת מסר חד וברור כי יש להישמע להוראות אנשי החוק, ואולם במקרה שלפני אני סבור כי ניתן להעביר את המסר באמצעות הטלת ענישה המכבידה משמעותית מהענישה אשר צוינה בתסקיר שרות המבחן, בד בבד עם הימנעות מהרשעה".

במקום הרשעה, נגזרו על בן יצחק 500 שעות עבודה לטובת הציבור: "ההפגנה אשר במהלכה ביצע הנאשם את העבירה הייתה חלק מפעולות מחאה כלליות, ואשר הנאשם אישר כי הוא נמנה עם מנהיגיה. היות הנאשם בעל מעמד ציבורי, בפרט בקשר להפגנות המחאה, מטיל עליו רף אחריות גבוה וחובת מתן דוגמא אישית. 

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, בחודש ספטמבר 2020 לקח חלק בפגנה שהתקיימה ברחוב בלפור בירושלים. "לאורך ההפגנה, ניסו המפגינים מספר פעמים לצאת לתהלוכה לא חוקית אך נבלמו על ידי כוחות המשטרה. בנוסף, בשלבים שונים של ההפגנה ירדו המפגינים לכביש וחסמו את התנועה. משלא נשמעו המפגינים לקריאות השוטרים לעלות חזרה למדרכות, נאלצו השוטרים להדוף את המפגינים לעבר המדרכות", נכתב.

הפגנה בבלפור נגד בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
הפגנה בבלפור נגד בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בחצות, קראו כרזו המשטרה למפגינים, כי ההפגנה איננה חוקית וכי עליהם לעזוב את המקום. עם זאת על פי כתב האישום, מספר מפגינים, ביניהם בן יצחק, סירבו להנחייה, ואף בחר לפעול מול המכת"ז שהיה במקום. "הנאשם קרא למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"ז וחסם את נתיב נסיעה", נכתב. 

עוד צויין בנוגע למעשיו באותו הלילה: "בהמשך לכך, נשכב הנאשם מתחת למכת"ז וחיבק בידיו חלק מגחון המכת"ז, וזאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה. על אף דרישות חוזרות של נצ"מ יעקובי, סירב הנאשם לשחרר את אחיזתו במכת"ז בכוח ולצאת מתחתיה. לאור זאת נאלצו השוטרים להשתמש בכוח כדי לנתק את הנאשם מהמכת"ז ולפנותו מן המקום".