חוקרי משטרת מחוז ירושלים השלימו את החקירה כנגד צעיר, תושב ירושלים בשנות ה–30 לחייו, החשוד כי ביצע עבירות מין חמורות ברשת כלפי ילדות בגילאי 15-9, לאחר שהתחזה לאדם אחר. בסוף השבוע הוגשה נגדו הצהרת תובע ומעצרו הוארך פעם נוספת עד אתמול (שני). בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום חמור. נציין כי החשוד נעצר לאחר שניסה לשים קץ לחייו, כשנפצע בתאונת דרכים עצמית ומכוונת.

"הגיעה לתת משקל": 13 שנות מאסר נגזרו על עבריין שתקף את זוגתו

בעקבות דיווח שהגיע לידי המשטרה במסגרת מוקד 105 (המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת), ניהלה משטרת לב הבירה חקירה סמויה במהלכה הוברר כי החשוד נהג להתחזות ברשת חברתית ולהפיל תחת זהותו הפיקטיבית שורה של ילדים ונערות. עד כה בידי החוקרים תשע קרבנות קטינות שהחשוד חייב אותן לשלוח אליו תמונות שלהן בעירום באמצעות הרשת החברתית טיק טוק, כך על פי החשד.

כאמור, תחילה נפתחה חקירה סמויה במשטרה במטרה לבסס נגדו ראיות לביצוע המעשים ולהתחקות אחר כל הילדות והנערות שנפלו קורבן למעשיו. חוקרי המשטרה אספו ממצאים וראיות שקושרים את החשוד ליצירת קשר עם מספר רב של קטינות בגילי 15-9 שמהן ביקש לשלוח לו תמונות של איבריהן האינטימיים. חלקן נענו לבקשתו בתמימות רבה.

על פי החשד, החשוד שהבין שהתחזק החשד כלפיו, נסע עם רכבו בגילופין וביצע תאונת דרכים עצמית מכוונת כשהתהפך עם רכבו בסמוך למחלף הראל. בהמשך התברר כי גמלה בלבו ההחלטה לשים קץ לחייו בעקבות המעשים שביצע. לאחר טיפול רפואי שקיבל, הוא הועבר להמשך חקירה בתחנת המשטרה בגין שימוש בגופו של קטין לפרסום תועבה, העברת מידע כוזב במחשב, הטרדה מינית, מעשה מגונה בקטינים והתחזות לאחר במטרה להונות.

מעצרו של החשוד הוארך לבקשת המשטרה מעת לעת. במסגרת החקירה הארוכה והמקיפה שערכו חוקרי תחנת לב הבירה, אספו החוקרים ראיות ועדויות רבות. המשטרה איתרה תשע קטינות, ילדות ונערות, שעל פי החשד נפלו קורבן למעשיו. בימים האחרונים השלימו חוקרי המשטרה במחוז ירושלים את החקירה וגיבשו תשתית ראייתית למעשיו החמורים. בסוף השבוע האחרון, הוגשה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום במהלך הימים הקרובים, ומעצרו הוארך פעם נוספת עד אתמול.

רס"מ דנה אשכנזי, ראש צוות חקירה מחלק משפחה בתחנת לב הבירה, ציינה: ״מדובר במקרה של פגיעה בנערות וילדות רבות, הצעירה שבהן בת תשע בלבד, באמצעות הרשת החברתית. אותו החשוד ניצל באכזריות את תמימותן של הצעירות בכדי להפשיט אותן, לפגוע בהן ובפרטיותן. כשהבנו את היקף הפגיעה, השיטתיות וכמות הקרבנות במקרה זה, פעלנו להפוך כל אבן ולאתר כל ראייה שתוביל למעצרו ולמיצוי הדין עמו".

"לצד המשך ההליך הפלילי", הסבירה, "חשוב לי להדגיש גם את החשיבות שבדיווח למשטרה. אותו הדיווח שמנע את המשך ביצוע העבירות ופגיעה בנערות נוספות, ואפשר לנו את חשיפת החשוד ומעצרו. בנוסף יש להגביר את המודעות בקרב צעירים, ילדים ובני נוער, לאותן הסכנות ולאותם גורמים שמנסים, ולצערנו גם מצליחים, לפגוע בהם ובנפשם. חשוב שההורים יהיו מעורבים ומודעים לנעשה במרחב הווירטואלי בהקשר לילדיהם ולא רק בסביבה הפיזית. בכל מקרה אסור בשום אופן וצורה לשלוח פרטים או תמונות אינטימיות לזרים, גם במרחבי הרשת החברתית, ואסור להיענות להצעות ופיתויים בהקשר זה״.