שלושה פענוחים של פרשיות חמורות ביותר נרשמו בשבוע האחרון במחוז חוף במשטרה. בשניים מהם, מדובר בסיכול רצח ובפענוח רצח, באירוע נוסף נחשפה רשת עבריינים שהורכבה מערביי ישראל ועסקה בסחר והעברה של נשקים גנובים מישראל לטובת ארגון טרור. נגד הרשת הוגש היום (ראשון) כתב אישום.

מרדף מסביב לעולם: לאחר התכנון לחסלו במלזיה - גם ערן חייא נעצר | כל הפרטים

סגן מפקד ימ"ר חוף, סנ"צ יוני חג'ג', שחזר את אירוע סיכול רצח מתוכנן והמעצרים על חם, תוך שימוש בירי והפעלת כוח מצד השוטרים. "אני אתחיל בזה שאומר שביום שישי הוגשו כתבי אישום כנגד 10 מעורבים, מרביתם מאום אל פאחם מארגון הפשיעה אלעסמארף בתום חקירה סמויה, שנמשכה חודשים, בעיקר על עבירות איומים וסחיטה על רקע של הלוואות", פתח חג'ג'. "אני מחבר את זה לסיכול רצח מחמישי האחרון. בפעילות יזומה מורכבת מאוד ושיתוף פעולה עם תחנת אום אל פאחם, אנחנו מבינים שאמור להתבצע אירוע רצח חמור מאוד".

סנ''צ יוני חג'ג' (צילום: דוברות המשטרה)
סנ''צ יוני חג'ג' (צילום: דוברות המשטרה)

חג'ג' ממשיך: "במשך 20 שעות אנחנו עוקבים אחר החשודים והרכב, שבאמצעותו היה אמור להתבצע החיסול. בשיא המעקב, אנחנו מזהים את הרכב ואליו נכנסים שלושה חשודים עם כפפות על הידיים ויושבים מאחור. מעצר לא פשוט בכלל: רעולי פנים, ארבעה נשקים וארבע מחסניות, מעצר שבו נאלצנו להפעיל כוח ולעשות שימוש בירי. זהו פיצוח של חוליית חיסול שנעצרה רגע לפני ביצוע המשימה וחלקם קשורים לאותם נאשמים מכתב האישום שהוגש בשישי האחרון".

מול עבודת הימ"ר ישנה גם את פעילות היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) של מרחב מנשה שבמחוז חוף שפענחה רצח של עארף מחאג'נה מפברואר האחרון. "הרצח של עארף מחאג'נה היה רצח מזעזע. חוליה, שככל הנראה עוקבת אחרי רכב שיוצא מבית המשפט אחרי דיון, מגיע לכניסה לאום אל פאחם ובלי שום סנטימנטים, בנוכחות של אזרחים רבים בזירה, כשמדובר בשעת בוקר עמוסה מאוד, פותחת בירי כמו של מקצוענים לחיסול היעד שלהם", משחזר גורם בכיר במשטרה.

הוא ממשיך: "דבר אחד הם לא לקחו בחשבון, הם לא נערכו לכך שאנחנו נמצאים בקרבת מקום ובזמן שהם נמלטים מהאזור אנחנו מבצעים מרדף ועוצרים שני חשודים על חם החקירה נוהלה על ידי יל"פ מנשה ובעצם אחרי הרבה מאד עבודה לרבות מעבדה טכנולוגית מוגשים כתבי אישום נגד חלק מהמעורבים".

פרשה נוספת, שנחשפה בימים אלו באותו מחוז, קשורה לעזות המצח של חלק מערביי ישראל, שבזמן מלחמה ממשיכים לעסוק בסחר בנשקים וזאת חרף העובדה שהם יודעים כי אותם הנשקים מיועדים למטרות טרור ולפגיעה באזרחי ישראל. גורם במשטרה סיפר: "מדובר בתיק סחר באמל"ח, המתייחס למספר ערביי ישראל שרכשו נשקים גנובים".

הוא המשיך: "יל"פ מנשה, בשת"פ עם שב"כ ופרקליטות, עם אפס אגו עצרו כבר בפברואר חשודים תושבי באקעה אל גרביה, אשר חברו לגדודים של הג'יהאד האסלאמי, לארגון נור אל שמס ולדמות מרכזית בארגון הטרור במחנה הפליטים בטול כארם. הם מייצרים רשת משמעותית שרוכשת נשקים גנובים ומעביר אותם לגורמי טרור. הם מעבירים בעיקר תחמושת, כי זה מה שחסר ועושים שימוש באותה דמות מרכזית בארגון הטרור, כדי להעביר דרכו את האמל"ח. כתב האישום הוגש היום ומיוחסות להם עבירות מאוד חמורות, כמו הספקת נשק למטרות טרור".