השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (שני) כי ניצב אבשלום פלד ימונה למפכ"ל המשטרה הבא. בתפקידו האחרון היה פלד סמפכ"ל המשטרה, והוא בעל ניסיון של כארבעה עשורים במשטרה ובמג"ב. בעקבות המינוי, המשטרה צפויה לעבור טלטלה משמעותית, מכיוון שלפחות ניצב אחד במשטרה שהיה מועמד לתפקיד, צפוי להודיע על פרישתו מהמשטרה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פלד, בן 63, נשוי ואב לשלושה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-40 שנה כלוחם מג"ב ומפקד מחלקה בימ"מ, ומאז חודש אפריל 2023 משמש ניצב פלד שסגנו של המפכ"ל הנוכחי קובי שבתאי.

השר לביטחון לאומי בן גביר: "ניצב אבשלום פלד הוא האיש המתאים להוביל את משטרת ישראל. פלד הוא קצין בעל ניסיון עשיר, מקצועי וחד. ניצב פלד הוא לוחם למען המדינה והוא איש ניהול שיצעיד את המשטרה קדימה. זו ההזדמנות להודות עמוקות למפכ"ל המכהן יעקב שבתאי שהמדינה חבה לו על ארבעים שנות שירות ולוחמה למען עם ישראל".

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפני כחודש, כזכור, קבעה הוועדה הממלכתית לחקר אסון המירון כי המפכ"ל הנוכחי שבתאי נושא באחריות אישית לאסון. בממצאי הדוח נכתב כי "הממצאים בעניינו של שבתאי היו מביאים אותה להמלצה על סיום תפקידו, אך בהתחשב בנסיבות הנוכחיות (המלחמה המתחוללת זה שישה חודשים) היא מותירה לממשלה לקבוע את המועד הנכון לסיום תפקידו".

בתוך כך, הודיע בן גביר גם על ממלא מקום ללהב 433, תנ״צ בועז בלט לאחר התפטרותו של ניצב מוטי לביא. תת ניצב בועז בלט הוא מפקד היחידה לאכיפה כלכלית בלהב 433. את שירותו החל במשטרת ישראל לפני כ-30 שנה, ושירת בין היתר כקצין אח"מ עמקים, קצין אח"מ שרון. בלט ביצע מגוון תפקידים ביאחב"ל, היה מפקד ימ"ר מרכז, וממרץ 2021 מפקד היאל"כ בלהב 433.

גורמים במחנה הממלכתי בתגובה להודעת השר לביטחון לאומי בן גביר על מועמדו לתפקיד המפכ"ל: "בהסכם שאיתו נכנסו לממשלה כתוב שחור על גבי לבן שמינוי מפכ"ל ובכירים אחרים אשר קשורים למצב הלחימה מחייבים אישור בהסכמה, אנחנו מצפים מראש הממשלה לעמוד בהסכם. בן גביר רק הודיע על המועמד שלו, והדרך להשלמת המינוי עוד ארוכה - אנחנו נלמד את המועמד, לא נחווה עליו דעה בשידור חי".