אירוע ירי המוני בנצרת: שני בני משפחה נורו למוות אמש (שלישי) בביתם בנצרת, לאחר שבן המשפחה ביצע את המעשה הקשה ולאחר מכן שם קץ לחייו. כמו כן, אמו ואחותו של היורה נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים. 

אירוע מזעזע בנצרת: ירה בשלושה בני משפחתו למוות ושם קץ לחייו
חשד לרצח בצפון: אדם נורה למוות בג'דיידה - היה מוכר למשטרה

ג׳דיר, תושבת המגזר הערבי, מזועזעת מהאלימות המדממת בחברה ואומרת ל״מעריב״:  ״המצב מאוד מצער - היום זה ערב החג של חודש הרמדאן, שברנו את הארוחה האחרונה של החג, אך אי אפשר לחגוג כאשר יש אירועים כאלה. כדי שהאלימות תפחת, אנו חייבים שתהיה יותר אכיפה. 

זירת רצח כפול בדירה בנצרת (צילום :תיעוד מבצעי מד"א)

התפקיד של המשטרה הוא להגן על האזרחים - אך לעיתים היא דווקא אלימה כלפיי אזרחים בהפגנות - ולא מטפלת בהם כפי שהיא אמורה. לצערי, השר בן גביר עסוק היום בדברים אחרים כמו לתקוף את ארגוני השמאל ופעילות המפגינים. אם הייתה התנהלות שונה של השר לביטחון לאומי ושל המפכ״ל - המציאות הייתה נראית אחרת. בממשלה של לפיד ובנט לדוגמה ראינו ירידה במספר הנרצחים בחברה הערבית - בעקבות תכניות למיגור האלימות שפיתחה הממשלה״, הסבירה.

עוד הוסיפה: ״יש אבטלה גבוהה בחברה הערבית, לכן קל לארגוני הפשע להגיע לצעירים המובטלים ולגרום להם לבצע פעולות בשביל לקבל מהם כסף. הרי אין להם מה להפסיד. הצעירים רוצים להרוויח כסף מהר - אז עושים בשביל ארגוני הפשע, הכל. לפני המלחמה, היו הפגנות גדולות של יהודים וערבים נגד מצב האלימות בחברה הערבית - וזה היה משמעותי מאוד.

כולם אומרים די, מספיק, אבל הקול שלנו לא נשמע. הרבה חפים מפשע נפגעים כתוצאה מהפשיעה, בין היתר גם יהודים. המאבק הוא מאבק משותף ליהודים ולערבים - אין דמוקרטיה בלי שיוויון וצדק. גם אנחנו האזרחים הערבים רוצים להנות מהדמוקרטיה - אבל אנחנו בינתיים מופלים לרעה".

אם היה נרצח יהודי, מיד היו מבינים מי הרוצח ופועלים לאתרו. יש לי חברה בחיפה שהבן שלה נרצח, היא יודעת מי הרוצח ומדי יום ממשיכה לראות אותו. היא פונה למשטרה - אך אומרים לה במשטרה שאין הוכחות למעשה. אני סבורה כי אם היו מתאמצים - היו הוכחות. כמו שהמדינה הצליחה למגר אלימות בערים מרכזיות בארץ, אפשר לעשות זאת ביישובים הערביים.

היד מאוד קלה על ההדק בחברה הערבית - וחייב להתמודד עם זה. בסופו של דבר, זה גם מחלחל לחברה היהודית - והאינטרס של כולנו הוא שהמדינה תטפל בנושא הזה. אם החברה הערבית הייתה משתמשת בנשק שיש ברשותה בשומר החומות זה היה נורא ואיום, הם לא עשו זאת כי פחדו מהמשטרה. חייב לקחת מהם את הנשק. אי אפשר לדעת מה יילד יום״. 

בתגובה לירי הקטלני, ארגון יוזמות אברהם שפועל למען שיוויון יהודי-ערבי מסר כי ״מדובר בעוד מקרה טרגי ומצער שממחיש לנו שוב את נחיצות סנכרון כל הגופים והרשויות בהשקעה חסרת פשרות במאבק בפשיעה. לאחרונה, קיצצה הממשלה בתקציבים אלו - ומספר הקורבנות מטפס. עד כה ישנם 49 קורבנות אלימות ופשיעה בחברה הערבית מתחילת 2024 - והמגמה הנוראית של השנה הקודמת ששברה שיאים היסטוריים בפשיעה - ממשיכה. המדינה חייבת להעלות את הנושא בסדר העדיפויות הממשלתי. באמצעות משאבים, קשר עם הרשויות ותיאום טוב יותר בין הגופים ניתן למנוע את האסון הבא״.