המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שוטר מג"ב, אשר רצח את יעקוב טוחי ז"ל, לפני כשלושה שבועות ביפו. מכתב האישום שהוגש באמצעות עורכות הדין הילה אדלמן ושקד דהן מהמחלקה, עולה כי התקרית ארעה עת שהשוטר, אשר לא היה בתפקיד, נהג ברכבו ברחוב פקוק.

"יכול היה להסתפק בירייה אחת": הוארך מעצרו של השוטר החשוד ברצח ביפו
ירו בה מטווח אפס: שני צעירים נאשמים בניסיון רצח קרובת משפחתם

יעקב טוחי ז"ל, ששימש כחובש מתנדב בארגון ״איחוד הצלה״, רכב על קטנוע והגיע בסמוך אליו. טוחי פנה אל השוטר ואמר לו "אחי, תתקדם", אימו של השוטראשר ישבה לידו ענתה לו כי אין באפשרותו להתקדם עקב הפקק. לאחר שטוחי המשיך לדרוש ממנו להתקדם עם רכבו, התפתחו חילופי דברים בין השניים, במהלכם יצא השוטר מהרכב, הכה טוחי את השוטר בפניו והפיל אותו על הכביש. 

הקטנוע עם החשודים באזור הירי. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

לאחר שעוברי אורח ניסו להפריד בין השניים, התרחק השוטר מעט, וטוחי, שהתרומם על ברכיו, הוציא מכיס מכנסיו סכין. השוטר המשיך להכות את טוחי, תוך שהוא נדקר בכף ידו ובגבו מהסכין, עד שהדף אותו, והסכין נפלה מידו. לאחר שעוברי האורח הצליחו להפריד ונוצר מרחק של כארבעה מטרים בין השניים. שלף השוטר את אקדחו, פילס את דרכו בין עוברי האורח, וממרחק קצר ירה לעבר פלג גופו העליון של טוחי ארבע יריות רצופות. כתוצאה מהירי נפצע טוחי ונפל על הכביש. 

מיד לאחר הירי, התהלך השוטר בקרבת מקום, מבלי להושיט כל סיוע רפואי לטוחי. לאחר מכן, ניגש למדרכה סמוכה, חבש כובע משטרתי על ראשו ועטה מסכת הסוואה. גם לאחר הגעת כוחות הביטחון וההצלה למקום, המשיך השוטר לאחוז באקדחו וכיוון אותו לעבר עוברי אורח שניסו להתקרב אליו.כתב האישום מייחס לשוטר עבירה של רצח בכוונה. המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של השוטר עד לתום ההליכים.