פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את האשם אבו אלהוא, ששיגר זיקוקים לעבר מתחם משפחות יהודיות בשכונת א-טור בירושלים.

האחד מואשם כחפרפרת, השני כבעל מילים ריקות | זה מה שחושבים הישראלים על הפוליטיקאים
ביידן הטיל הלילה פצצה: זאת הסיבה המרכזית שהובילה אותו למקום הזה

על פי כתב האישום, בו אבו אלהוא, בן 25 ממזרח ירושלים, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעה עמו עו"ד ספיר מרדכי מפרקליטות מחוז ירושלים, במהלך דצמבר 2023 הוא החליט לירות זיקוקים לעבר "בית החושן", מתחם בו מתגוררות משפחות יהודיות בשכונת א-טור בעיר.

בשעות הערב הגיע אבו אלהוא אל קרבת בית החושן, טיפס על גדר של חצר מגורים בקרבתו, ירה זיקוקים לכיוון בית החושן באמצעות הדלקת כוורת זיקוקים שהוצבה על הגדר ממרחק של כ-70 מטרים – ונמלט מהמקום.

עו"ד מרדכי דרשה להטיל על אבו אלהוא בין שנתיים לארבע שנות מאסר, אך השופט מרדכי כדורי גזר עליו שנת מאסר אחת בלבד בגין שיגור הזיקוקים לעבר בית החושן.

השופט כדורי כתב כי "כפי שטענה המאשימה, בצדק, הפסיקה עמדה על הצורך להחמיר בענישה בגין מעשים מסוג זה", אך הוסיף כי "יחד עם זאת, גם כאשר מדובר בעבירות של ירי זיקוקים או יידוי בקבוקי תבערה, בית המשפט נדרש להתחשב, לצורך קביעת מתחם הענישה, במידת הפגיעה בערכים החברתיים, במדיניות הענישה הנהוגה ובנסיבות הקשורות בביצוע העבירה".

השופט כדורי קבע כי מתחם הענישה עומד על בין 10 ל-24 חודשי מאסר, והחליט להטיל על אבו אלהוא 12 חודשי מאסר תוך שהוא מביא בחשבון לטובתו של אבו אלהוא את העובדה כי הודה בכתב האישום שהושג במסגרת הסדר הטיעון.

עוד כתב השופט כדורי כי "יש להביא בחשבון את גילו הצעיר של הנאשם, הנזק שייגרם לו, מטבע הדברים, כתוצאה מהרשעתו והעונש שיוטל עליו, ואת עברו הפלילי הנקי".

במהלך הדיון בטיעונים לעונש, העיד אחד מתושבי המקום: "אני קצת חושש ומפחד מהאנשים. אני גר בבית החושן בהר הזיתים, משפחה יהודית. אנחנו 10 משפחות יהודיות עם ילדים, תינוקות. הילדה הכי קטנה שלי היא בת 10. אנחנו 10 משפחות בשכונה ערבית מעל 40,000 ערבים, המון מרצחים".

"אנחנו חיים באווירה כללית של פחד כבר הרבה שנים. המשטרה עשתה בשנה האחרונה הרבה מאד עבור הביטחון האישי שלנו. יש לי חמישה ילדים קטנים. אנחנו כבר בעבר חווינו הרבה אירועי טרור על הבית שלנו, אם זה זיקוקים ואם זה בקבוקי תבערה".

התושב הוסיף: "אחרי 7 באוקטובר שטבחו בנו בעוטף עזה, המשטרה הייתה עד דצמבר אצלנו קבוע. הייתה כיתה של מג"ב שיושבת אצלנו. שבוע אחרי זה בערב שבת היה האירוע הזה. כמובן שהיה להם מודיעין. מדובר בחוליה. הבנתי שהניחו לו את הכוורת. חבל שלא תפסו את כל השותפים".

"לגופו של עניין, אנחנו חווים פה כל הזמן טראומות של הילדים. הילדים שלי ושל השכנים שלי, הולכים הרבה לטיפולים פסיכיאטריים, משלמים מאות שקלים לא על חשבון המדינה רק בגלל האירועים האלו שקורים והילדים שלי באמת חיים בפחד. הם כל הזמן אומרים לי 'ערבי יבוא ויהרוג אותי', 'אבא תהיה איתי'. הילדה שלי בת 3 אומרת לי "אבא ערבי יהרוג אותי". 

עוד אמר התושב: "ירו עלינו. יש לי תמונות וסרטים איך פגעו בבניין שלנו, כאילו וואלה אפשר לפגוע ביהודים, למה לא? אנחנו חיות. אנחנו רואים זיקוקים על הבניין שלנו, כמו יריות כאלו שיורים ורעשים ומלא פיצוצים ואנחנו צריכים לסגור את כל החלונות והתריסים שלא יכנס לבניין. אחר כך אנחנו עושים סריקה שהכל בסדר. אסור לנו כמובן להגיב, המשטרה אוסרת עלינו להגיב בדרך כלשהי. המשטרה לא הייתה באזור. הילדים בוכים, בטראומות מזה. אנחנו חוששים ומפחדים מהרגע הבא. אנשים לא ישנים לילות בגלל זה. יש כמה נשים שיש להן בעיה ממש, יש להן טראומות קשות".

לסיום תיאר את המציאות הקשה של תושבי המתחם היהודי בלב ירושלים: "אנחנו מפחדים ללכת ברחוב בגלל הפחד שכל פעם ערבי מהשכונה וירצה לרצוח אותנו. החשש הגדול שלי פה, זה שמקלים בדבר הזה, זה כולה זיקוקים זה לא פגע. אני מתחנן כי זה החיים שלי. אם הבן אדם הזה, כמה שאין לו עבר פלילי, אחרי שנה יצא מהכלא ויגיד 'אוקיי קיבלתי עונש קל' ויבוא כגיבור לרחוב ויכנס לנו לבית ויהרוג אותנו. כמה שזה נראה מצחיק ומגוחך, זה החיים שלי. הבן אדם הזה יכול לרצוח אותי. זה החיים שלי. המדינה מחויבת להרתיע אותם".