בית הדין של הליכוד עצר היום (חמישי) את הליך הבזק שיזם רועי שרעבי לבחירת יו"ר סיעת הליכוד בהסתדרות - לפני שהרחקתו מהתנועה על ידי בית המשפט המחוזי תיכנס לתוקף. שרעבי, סגנו של ארנון בר דוד (יו"ר ההסתדרות) גם מקורב לח"כ דוד ביטן, וסיכול המהלך למעשה מסכל את יכולתם להשפיע על זהות מחליפו של שרעבי.

קרבות הליכוד בהסתדרות: ביהמ"ש המחוזי בהחלטה דרמטית | פרסום ראשון

את העתירה נגד שרעבי הגישה עו"ד איילת גלילי, יו"ר הליכוד בנעמת וסגנית יו"ר סיעת הליכוד בהסתדרות, באמצעות עורך הדין ערן בן-ארי. זהו כישלון משפטי רביעי ברציפות של שרעבי ושל יועמ"ש הליכוד שתמך בו. המצב שנוצר הוא הזדמנות יקרה מפז לראש הממשלה ולראשי הליכוד לייצר אופוזיציה אפקטיבית לארנון בר דוד בתוך ההסתדרות ולהשיב לו מלחמה במגרשו הביתי.

עו''ד ערן בן ארי (צילום: שרון גבאי)
עו''ד ערן בן ארי (צילום: שרון גבאי)

בשבוע שעבר, כאמור, נקבע כי שרעבי יורחק מתנועת הליכוד למשך שמונה חודשים וישלם 15,000 ש"ח לאיילת גלילי הנמצאת במקום אחריו ברשימת הליכוד להסתדרות. כתוצאה מכך, שרעבי יאבד את תפקידיו בהסתדרות מכוח חברותו בליכוד. ההחלטה התקבלה על ידי סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב יפו, אשר פרסם את פסק הדין הדין ב-1 במאי, עיצומו של חג הפועלים.

את העתירה נגד שרעבי הגישה איילת גלילי, יו"ר סיעת הליכוד בנעמ"ת, לאחר ששרעבי חתם על הסכם קואליציוני בו קיבל תפקיד אחד בשכר אותו נטל לעצמו – ולא כלל בהסכם תפקיד נוסף בשכר גם לגלילי הנמצאת במקום השני בסיעת הליכוד. לפי פסק הדין בבית הדין של הליכוד, שרעבי מינה לתפקידים בשכר בהסתדרות את הבת של ח"כ דוד ביטן ואמו של חכ"ל אורן חזן, תוך שדילג על גלילי - מה שמראה כי שרעבי לא עשה "כל מאמץ" להשיג תפקיד לגלילי.