אם להתרשם מהרבעון הראשון, שנת 2024 תהיה מהשנים המדממות ביותר • מספר רוכבי אופנועים וקטנועים שנהרגו - הגבוה ביותר ב-20 השנים האחרונות. מנכ"ל עמותת אור ירוק כבר התבטא בנושא ואמר ש"הממשלה נכשלה במאבק להצלת חיי אדם". לדברי עו"ד מיכאל ברנד, מומחה לייצוג נפגעי תאונות דרכים, היה רצוי ואף נדרש, שממשלת ישראל תתעורר כדי להבין שצריך להתייחס בדחיפות לקטל בכבישים, אין מספיק אכיפה, אין טיפול בתשתיות ויש בעיות רבות. "לא יכול להיות", הוא אומר, "שעד חודש אפריל יש 11 הרוגים, זה כמעט פי שתיים מהרוגים בשנה שלמה".
אולם מעבר למספר ההרוגים הרב, מציין עו"ד ברנד כמי שנשאר בודד בשטח בכל נושא תאונות הדרכים הם הנפגעים, מי שנותרו בחיים ומנסים להשתקם.
"הפצועים", הוא אומר, "הם האנשים השקופים בסיפור הזה והם לא זוכים לבמה", מוסיף עו"ד ברנד. "הפציעות משפיעות על כל מהלך החיים שלהם, ברמה מולטי-מישורית. אדם שנפגע בתאונת דרכים הוא למעשה, בשלב הראשוני, וככל שתאונת הדרכים משמעותית יותר הפגיעה משמעותית יותר. הוא מאבד את מקום העבודה ואת היכולת לעבוד באותו היקף משרה. היחסים בבית מתערערים גם כן וגם כאן חל משבר".
______________________________________________________________
עו"ד מיכאל ברנד בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) מהמכללה למנהל; בוגר תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות בשיווק מהמרכז ללימודים אקדמיים (B.A); חבר בוועדת ביואתיקה בלשכת עורכי הדין; בוגר קורס גישור מטעם אוניברסיטת תל אביב ובוגר השתלמויות עומק מטעם האגודה לרפואה ומשפט בפתח תקווה בתחומי האורתופדיה והנאורולוגיה.