הוועדה שליד שירות בתי הסוהר, הודיעה היום (שני) כי החליטה לקבל את ההמלצה לשחרורו המוקדם של טל מור, אשר ריצה עונש של שבע שנות מאסר, וצפוי להשתחרר מהכלא לאחר שנוכה לו שליש מעונשו המקורי, שעמד על 12 שנים. אמיר חשין, דודו של שניאור ואחיו של השופט מישאל חשין ז"ל, התראיין היום ב"כאן ב'" וזעם על היחס המקל שקיבל מור, למרות העבירה והניסיונות הקשים שלו לטיוח. חשין, אגב, שמע על השחרור המוקדם מכלי התקשורת. חברי הוועדה קיבלו את ההחלטה ברוב קולות, ולא פה אחד והפרקליטות, אשר מתנגדת לעניין, צפויה לבקש עיכוב ביצוע לתהליך.



"אני כועס מאוד על ההחלטה", אמר אמיר חשין והוסיף: "בחור שיכור ומסומם עלה על המדרכה וניפץ את חייו של שניאור, שהיה נשוי ואב לשלושה ילדים. אין שום סיבה שבעולם, בימים טרופים אלה, שאנחנו עומדים השכם והערב בפני תאונות פגע וברח, שזה יקרה. אנחנו תמיד אומרים שאולי לרוכב היה רשלנות תורמת, אבל במקרה הזה לא היתה לשניאור, בן אחי, רשלנות. הוא עמד בצד, בתום לב, נח לרגע מהרכיבה. הוא התאמן לקראת איש הברזל, הוא היה בוגר סיירת שייטת 13, איש נאמן, בעל מסור, איש אשכולות. אז מדוע לשחרר את הרוצח? מה הוא למד לקח בשבע השנים שהוא בכלא? בגלל זה מגיעה לו הטובה הזאת? בגלל שהוא לא רצח אף אחד בכלא?".
בוועדה מסתכלים על מה שקרה לאותו אדם בכלא. הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע. מה תגידו לוועדה?

"אני לא אופיע בפני הוועדה, אמו של שניאור יכולה, אחיו, אחותו, אלה שנותרו. אני חושב שהוועדה צריכה לקחת בחשבון גם את העבירה, גם את ההתנהגות הסוררת של הרוצח לאחר העבירה. ברח מהמקום, ניסה להסוות את התאונה, שיקר, וניסה להוכיח שזה לא הוא, אלא מישהו אחר. מלאך משמיים שפגע בשניאור ורצח אותו. אני חושב שהפרקליטות תעשה בחסד רב אם תערער על ההחלטה, שהבנאדם יישאר בכלא עד תום הדברים.

כזכור, ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה ברוב דעות על קיצור עונשו של טל מור, מי שדרס לפני שמונה שנים את שניאור חשין, בנו של שופט ביהמ"ש העליון לשעבר, מישאל חשין ז"ל, בעת שרכב על אופניו בכביש 5. מור נידון ל-12 שנות מאסר לאחר שנמצא אשם בהפקרתו של חשין ובנהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים.
 
בהחלטת הוועדה נאמר כי "לאחר ששקלנו את מכלול נסיבותיו של האסיר, ועל אף העבירות החמורות מאוד והתוצאות הקשות והטראגיות ממעשיו של האסיר, הגענו לכלל דעה, בדעת רוב, כי יש לקבל את הבקשה. זהו מאסרו 3 הראשון של האסיר. עברו הפלילי אינו מהמכבידים".
 
"הבאנו בחשבון גם את עמדת משפחת קורבן העבירה ואין לנו ספק בדבר הכאב העצום והקושי שעוברת המשפחה מאז נגדעו חייו של קורבן העבירה, אולם עלינו להביא את עמדת משפחת קורבן העבירה 15 במכלול השיקולים ולא כשיקול יחיד, ובמכלול השיקולים אנו סבורים שהאסיר ראוי לשחרור מוקדם".