איש העסקים ששמו נקשר לפרשת הברחת היהלומים שנחשפה הבוקר (שני) הוא לב לבייב, כך הותר לפרסום. בנו ואחיו נעצרו ביחד עם ארבעה חשודים נוספים, כמו גם עובד ותיק באחד ממפעליו של לבייב ברוסיה. החשודים יגיעו היום להארכת מעצר. על פי החשד, העובד חזר לארץ לפני שש שנים, וכשחזר, ניצל את מעמדו כתושב חוזר והבריח את היהלומים במזוודות הרבות שהיו ברשותו. 

עוד חושדת המשטרה, כי העובד מכר את היהלומים בלי לדווח לרשויות המס וזאת היתה רק אחת מהפעמים שעשה זאת. הוא יגיע לבית המשפט השלום בראשון לציון. במשטרה בודקים את הצורך אם לגבות עדות מלב לבייב עצמו, וכן לבצע מעצרים של חשודים נוספים. בידי המשטרה ישנו עד מדינה שמסייע לה בחקירת הפרשה.
 

המעצר של ששת החשודים הגיע בתום חקירה סמויה, שהפכה הבוקר לגלויה, בהשתתפות היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433, יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המסים. העצורים חשודים גם בהלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות.



על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, קשרו קשר, תכננו, והוציאו לפעול במשך מספר שנים הברחה של יהלומים למדינת ישראל בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים בניגוד לחוק ומבלי לדווח לרשויות המוסמכות. מהמשטרה נמסר כי בכוונת היחידות החוקרות לבצע מעצרים נוספים של חשודים בארץ ובחו"ל.



עורך דין אייל בסרגליק. "הראיות יופרכו בהמשך". צילום: אלי מעייני



עוד נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נגד תופעות של פשיעה כלכלית חמורה, תוך הפעלת מערכי מודיעין וניהול חקירות משותפות עם רשויות אכיפה נוספות לשם חשיפת מבצעי העבירה".



מטעמה של חברת LLD שבבעלות לב לבייב נמסר היום כי "החברה אינה מכירה כלל את האירוע המדווח בתקשורת. מר לבייב והחברות שבשליטתו פועלים בהתאם לנורמות הראויות, ותוך הקפדה על ציות לחוק.  אנו מקווים כי הנושא יתברר במהרה והחשדות יתבררו כמשוללות בסיס".

עורך הדין אייל בסרגליק, המייצג את אחד החשודים יחד עם עו"ד קרן ברקוביץ, מסר כי "מדובר בחשדות ראשוניים שאנו בטוחים כי יופרכו בהמשך. למרשנו אין קשר לפרשה. הוא עבד עם איש העסקים לפני למעלה משש שנים ואין כל ראיה שקושרת אותו לחשד בפלילים. אנו מקווים כי החקירה תסתיים במהרה וכך יוכל מרשנו להוכיח שאין לו שום קשר לפרשה ולחשדות".