התגבשה תשתית ראייתית נגד שר הפנים אריה דרעי בגין ביצוע עבירות לכאורה של מרמה והפרת אמונים, כל זאת במסגרת התנהלותו בעניינו של איש עסקים בעת שכיהן כשר בממשלת ישראל. כמו כן, עם סיום החקירה שהתנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס בהיקפים הנאמדים במיליוני שקלים. כמו כן מייחסת המשטרה לדרעי עבירה של שיבוש מהלכי משפט וכן מסירת תצהיר כוזב למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע להכנסותיו ונכסיו.
עם העברת החומר לפרקליטות היום (שלישי) מציינת המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית גם נגד אחיו של שר הפנים, עו"ד שלמה דרעי, המשמש כיום בתפקיד סגן יו"ר קק"ל, בחשד לביצוע עבירות מס בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים. 
מדובר בחקירה שהחלה ב-2015 ושהעלתה חשד להתנהלות חריגה בחשבונות הבנק הקשורים בשר דרעי ובבני משפחתו, אשר הצביעה על העברות סכומי כסף משמעותיים לאנשי עסקים ולחשבונות הבנק של דרעי, חלקם עוד לפני ששב לפעילות הציבורית הפוליטית וחלקם גם לאחר שובו לכנסת. באפריל 2016, כך מציינת המשטרה, הפכה החקירה מסמויה לגלויה ובשלב הזה נחקרו עשרות מעורבים.


להב 433. צילום: אבשלום ששוני
להב 433. צילום: אבשלום ששוני

 
שנה וחודש לאחר מכן, במאי 2017, עברה החקירה שלב נוסף במסגרתו נחקר השר דרעי באזהרה. מהחקירה עלה חשד להעברות סכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים מאנשי עסקים שונים לחשבונות הבנק של דרעי. כמו כן נתגלו כשלים בדיווח על אותן העברות, במהות התשלומים ובטיבם. 

הפרשה עצמה עסקה כידוע בעסקות למכירת מגרשים שהיו בבעלות שר הפנים בהר שמואל ובגבעת שאול בירושלים, וכן ברכישת המגרש של בית הנופש בצפצופה שבצפון. עוד עסקה הפרשה בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה בדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס.



במהלך החקירה, כך עולה, הוזהר דרעי שלא לשוחח עם אחד המעורבים על הסוגיות שבגינן נחקר, וכן הוזהר כי הוא עלול לשבש חקירה ולסייע בשיבוש ראיות. למרות כל אלה מצאו החוקרים כי מיד בסמוך לסיום חקירתו שוחח שר הפנים עם אותו מעורב על תוכן הדברים שבגינם נחקר, וכן על עדותו הצפויה במשטרה, תוך שהוא מרענן את זיכרונו.



שלמה דרעי. צילום: פלאש 90
שלמה דרעי. צילום: פלאש 90



כאמור בתום החקירה שארכה למעלה משלוש שנים מצאה היחידה החוקרת כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מצדו של דרעי. נציין כי לגבי חקירת חשדות נוספים שטרם הסתיימה, לא התבססה עדיין תשתית ראייתית ומכאן החליטו במשטרה שלא לעכב את העברת החומרים לפרקליטות ולהפריד בין הפרשות. 



מלשכתו של השר דרעי נמסר בתגובה: "אנו מברכים על סיום חקירת המשטרה שנמשכה כמעט 3 שנים. קיבלנו בסיפוק את גניזת החשדות החמורים של קבלת שוחד, גניבה מעמותות ועוד, שהביאו בזמנו לפתיחת החקירה. אנו מאמינים כי כאשר הפרקליטות תידרש לעניין, יוסרו גם שאר החשדות ויתברר כי השר אריה דרעי לא עבר על החוק".

עו"ד ירון קוסטליץ, פרקליטו של עו"ד שלמה דרעי, מסר: "משוכנע שהפרקליטות תגיע למסקנה שעו"ד דרעי לא עבר עבירה כלשהי, וכי אין מקום להגיש נגדו כתב אישום".