התאבדותה אתמול של עובדת החברה של לב לבייב, שהיתה חשודה בפרשת הברחת היהלומים, העלתה את הטענות שהמשטרה רומסת את זכויות הנחקרים. עו"ד עינת בן משה, המייצגת חשוד אחר בפרשה, שוחחה הבוקר (רביעי) עם אילה חסון ב-103FM והאשימה את חוקריו בהפרת החוק. "היתה לו חקירה מאוד טראומטית. השוטרים פשוט רמסו את זכויותיו והפרו את החוק. הפעילו עליו לחצים, איימו עליו שיישב שנים רבות בכלא, מנעו ממנו במשך 24 שעות ליצור קשר איתי ולהיפגש עם עורך דין, בניגוד לחוק. האיש עבר חוויה מאוד טראומטית. בית המשפט אמר את דברו בעניין הזה".

אילה חסון: "מה קבע השופט?"
בן משה: : "הוא קבע שמדובר בהתנהלות שערורייתית בלשון המעטה, לדבריו".

אילה חסון: "זה הניסוח של השופט?"
עו"ד עינת: "כן. כך הוא קבע. הוא קבע שנמנעה ממנו הזכות להיפגש עם עורך דין לכאורה בניגוד לחוק. הוא קבע שהיחידה החוקרת מנעה ממנו מלממש את זכותו הבסיסית והוא גם הורה לאותה יחידה לערוך בדק בית איך יכול להיות שתקלה חמורה כזו קרתה".
אילה חסון: "מתי היה הסיפור הזה עם הלקוח שלך?"
בן משה: "בשבוע שעבר, הוא גם התייחס לעובדה הזו במסגרת השיקולים, התבקשה הארכת מעצר של החשוד לארבעה ימים אך הוא החליט לשחרר את החשוד".
אילה חסון: "בגלל ההתנהגות של הגוף החוקר".
בן משה: "בין היתר, כן".
אילה חסון: "מה איימו עליו? רוצים שיהיה עד מדינה? הם מחפשים עדי מדינה"
בן משה: "לא. אני לא יודעת אם הם רוצים שיהיה עד מדינה. איימו עליו שהוא יישב שנים רבות בכלא, שאנשים רבים בחברה מפלילים אותו".
 

אילה חסון: "זו טקטיקה של חקירה".
בן משה: "היא לא בהכרח לגיטימית. לבוא ולומר לנחקר ש-20 איש שאומרים עליו ככה וככה כשאין 20 איש שאומרים עליו ככה וככה זה יכול להיות בעייתי. בטח כשמדובר באדם כזה שהוא חסר כל ניסיון, זו החקירה הראשונה בחייו, אדם נורמטיבי ומבחינתו יושב מולו איש חוק שכל שהוא אומר זה נכון. הוא לא מבין שהחוקר מנסה להוציא ממנו איזושהי הודאה והוא מאמין למה שאומרים השוטרים".
אילה חסון: "איך הוא הגיב להתאבדות העובדת בחברה?"
בן משה: "לקח את זה קשה מאוד. הוא המום וכואב. זו מישהי שהוא הכיר".
אילה חסון: "מה הוא אמר?"
בן משה: "הוא התקשר אליי אתמול, שאל ורצה לדעת פרטים מכיוון שנאסר עליו ליצור קשר עם העובדים בחברה למשך 15 ימים. הוא היה ממש בשוק. הוא לא אמר הרבה. הוא אמר שמדובר באישה צעירה יחסית ושמהיכרותו איתה לא היו לה בעיות מיוחדות. זה כמובן מאוד משפיע על האווירה. גם הלקוח שלי הגיע אליי אחרי החקירה במצב נפשי מאוד מאוד לא טוב".
אילה חסון: "אבל לא הייתה לו מחשבה כזאת".
בן משה: "לא הייתה לו מחשבה כזאת אך הייתי צריכה לשבת איתו שעות רבות, להרגיע אותו ולהסביר לו את התמונה המלאה ולא כמו שציירו לו במשטרה".