פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום כתב אישום נגד ד"ר יהודה ברוך, פסיכיאטר מומחה ומנהל בית החולים אברבנאל לשעבר, באשמת קיום יחסי מין עם מטופלת בין השנים 2015-2014. על פי האישום, קיים ברוך עבירות מין עם מטופלת לשעבר בבית החולים, מאיה ברגר, אותה פגש לראשונה במסגרת עבודתו בבית החולים ועימה ניהל קשר רומנטי שנמשך כשנה, בין השנים 2015-2014 מיד עם שחרורה מבית החולים. 



עוד נכתב בכתב האישום כי הקשר בין השניים בעת שהנאשם שימש כמנהל בית החולים אברבנאל, שם אושפזה המתלוננת באותה העת והנאשם בדק אותה והמליץ לשחררה לחופשה. לאחר אשפוז זה העניק הנאשם למתלוננת טיפול נפשי, שנעשה באופן מתמשך, בדרך של מפגשים פנים אל פנים ובדרך של שיחות טלפוניות והתכתבויות באמצעות המדיה הדיגיטלית.



"פיתחתי תלות ונוצלתי"



ד"ר ברוך, מצדו, מכחיש את הטענות, וטוען כי בשום שלב לא התקיים בין השניים קשר טיפולי-מקצועי, והקשר ביניהם היה אישי בלבד. באת כוחו של ברוך, עורכת הדין גליה כהן, אמרה כי השניים לא קיימו אף קשר טיפול, תוך שהיא מציינת כי היא מעולם לא שילמה על המפגשים ביניהם, שנערכו גם בבית הוריה, בבתי קפה ובחוף הים. לטענתה, דברים אלה מוכיחים כי מדובר במערכת יחסים רומנטית ולא ביחסים מקצועיים. עוד היא העירה כי "העובדה שלפרקליטות לקח יותר משלוש שנים לגבש את עמדתה השגויה ביחס לקיומם של יחסי מטפל-מטופלת מדברת בעד עצמה", והוסיפה כי "ההחלטה לנסות ולשים תג פלילי למערכת יחסים רומנטית שהתנהלה בהסכמה בין שני בגירים, בידיעתם ובברכתם של ההורים - רופאים בהכשרתם ובעיסוקם, רק בשל העובדה שמדובר באדם שעוסק גם בטיפול, היא עמדה מוסרית מסוכנת, אשר מנוגדת לדין הפלילי ולמציאות".



כזכור, ברגר התלוננה במהלך 2015 במשטרה ובלשכת הסתדרות הרופאים כנגד ד"ר ברוך וטענה כי מנהל בית החולים שבו טופלה ניצל את מצבה לצורך קיום יחסי מין עימה. במכתב ששלחה אל שר הבריאות יעקב ליצמן בנובמבר 2015 היא ציינה כי פגשה ברופא באוקטובר 2014 לאחר שניסתה להתאבד. לדבריה, ד"ר ברוך היה מכר המשפחה ולמד רפואה עם הוריה. עוד היא טענה, כי "לאחר אשפוזי הוא לקח אותי לטיפול תחת חסותו. סמכתי עליו בעיניים עצומות, הייתי בטוחה שהוא מעוניין בטובתי ובשיקומי הנפשי". ברגר, טענה כי פיתחה תלות עצומה ברופא המטפל והוא ניצל תלות זאת לקיום יחסי מין איתה. את התלונה אגב, הגישה לדבריה אחרי שנכנסה להריון מד"ר ברוך ועברה הפלה.


.