ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, עו"ד אווקה זנה, פנה היום (רביעי) למנהלת מח"ש (מחלקה לחקירות שוטרים) בבקשה לפתוח בחקירה דחופה נגד השוטרים שהיו מעורבים באירוע בו צעיר ממוצא אתיופי נעצר ועוכב בתחנת משטרת חדרה. בפניה שנשלחה למנהלת, פירט עורך הדין את מקרה חמור שהתרחש אתמול. על פי הפרסומים בתקשורת, הצעיר שפנה לשוטרים כדי לדווח על אלימות מצד אחיו, נלקח בעצמו לתחנת המשטרה, הוכה קשות ואחד השוטרים אף נגח בפניו וגרם לשבר באפו, מה שהוביל לאשפוזו בבית החולים.
לדברי עו"ד זנה, ככל שהדברים המתוארים נכונים, הרי שמדובר באירוע קשה, חמור ונוסף של אלימות מצד שוטרים כלפי יוצאי אתיופיה, כשבמקרה זה מדובר בכלל במתלונן שפנה מיוזמתו למשטרה. "מחאות 2015 של יוצאי אתיופיה ודוח פלמור שגובש בעקבות מחאות אלה, ברורים בדרישתם ממשטרת ישראל להפסיק את שיטור היתר ולעשות תיקון משמעותי בכל הקשור להפעלת אלימות נגד צעירים יוצאי אתיופיה בפרט ונגד אזרחים בכלל", הסביר, "המשטרה התחייבה לפעול לצמצום אלימות שוטרים, אולם אחרונה נחשפנו למספר מקרים חמורים שמחייבים לפעול בנחישות כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד. אנו סמוכים ובטוחים כי מח"ש תעשה כל שנדרש כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין".

המשטרה דחתה את טענות החשוד, וגורמים מסרו בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "הטענות שעלו הינן טענות שקריות, שכל כולן מטרה לקושש כותרות על גבה של קהילה מקסימה". עוד מסרה המשטרה, כי "בניגוד לנטען, מי שהתקשרה למשטרה בבהילות הייתה האחות שהתלוננה כי אמא שלה לבד ומפחדת, בגלל ששני אחיה תוקפים זה את זה כשהיא מציינת בפירוש: 'הוא רוצה להרוג אותו'. 

ניידת המשטרה וצוות השיטור שהגיעו לדירה נתקלו בשני אחים שהיו, ככל הנראה, תחת השפעת סמים ואלכוהול ונהגו באלימות אחד כלפי השני. על כן, שני האחים עוכבו להמשך חקירה כאשר אחד מהם, שתקף והיכה קודם לכן את אחיו, התפרע בחדר החקירות, תקף את השוטרים וגרם נזק כבד לרכוש תוך שהוא מנפץ את צג המחשב על הרצפה. תוך כדי כך, נחבל הנחקר באפו, נסיבות חבלה זו הועברו להמשך בדיקה במח״ש. לאור כל זאת הוא הובא לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו". 
המקרה התרחש אתמול בשעות הערב. החשוד סיפר לפרקליטתו דינה ילוז מהסנגוריה הציבורית כי אחיו חזר הביתה שיכור והחל להשתולל. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את האח וביקשו ממנו להגיש תלונה נגד אחיו. משסירב, הוחלט לעכב אותו. לטענתו, עם ההגעה לתחנה נוצרה סיטואציה בינו לבין השוטרים, במהלכה אחד מהם נגח בו וגרם לו לדימום. הוא פונה לבית חולים כשהוא אזוק ואושפז שם במהלך הלילה. 
הצעיר בבית החולים

עורכת הדין מהסנגוריה הציבורית המייצגת את החשוד ציינה בבית משפט השלום בחדרה, כי היא מזועזעת ממה שראתה כשהגיעה לבקר את החשוד בבית חולים. לדבריה, רופא אף אוזן גרון שבדק אותו בבית החולים אבחן כי המחיצה באפו נשברה כתוצאה מנגיחה. עו"ד ילוז טענה כי "החשוד ישב בתוך תחנת המשטרה ושם 'שוטר נגח באפו כל כך קשה, שנגרם לו שבר במחיצת האף הגורם לו לקשיי נשימה". נציג המשטרה דחה את טענות עורכת הדין ילוז, וציין כי המשטרה הוזעקה לבית המשפחה בעקבות שיחת טלפון שהתקבלה מאחותו של החשוד וציין כי מדובר בגבר כבן 30, נטול הרשעות קודמות. עם זאת, ישנם כמה תיקים פתוחים הקשורים אליו. הוא זה שתקף את קצין המשטרה שהגיע אליו וניסה לקיים עימו שיחה. לטענתו, פציעת החשוד ככל הנראה נגרמה מההתנהגות שלו עצמו. 
שופט בית משפט השלום בחדרה אלכס אחטר החליט לשחרר לאלתר וללא תנאים מגבילים את החשוד שהותקף. הוא ציין כי לאחר שעיין בחומרי החקירה ושמע את טיעוני הצדדים "נחשפה תמונה קשה, מטרידה ומזעזעת. מחומר החקירה עולה כי השוטרים פגשו בחשוד ובאחיו כאשר האח, ככל הנראה שיכור, והחשוד ביקש להרחיקו מהבית שכן האח משוחרר בתנאים מגבילים בהם חייב להימצא במעצר בית בבית אימו. החשוד אף ציין בפני השוטרים שקיימת חשיבות להוצאת האח מהבית, כדי שהסיטואציה לא תחמיר. אולם, השוטרים התעקשו לחייב אותו להגיש תלונה ומשסירב, החליטו לטעמי ללא הצדק סביר, להורות על עיכובו". השופט המשיך וציין כי "היה מצופה מהמשטרה לנהוג ברגישות ולהרחיק את הגורם המפריע מהזירה, ולא להסלמת האירוע באופן בלתי מידתי ובלתי מחייב כפי שקרה בעניין החשוד האמור". לדבריו, כשהחשוד הובא למשטרה הוא חזר על עמדתו לא להגיש תלונה נגד אחיו ובהמשך אירעה תקרית בינו לבין שוטר אחר כפי שמתועדת בחומר החקירה. 
השופט אחטר שעיין בתמונות שבתיק החקירה - של השוטר ושל החשוד מציין בהחלטותו לשחרר את החשוד "בנסיבות העניין מצאתי כי לכאורה אין פרופורציה בין פגיעת השוטר לבין החבלות הקשות והברוטליות על פניו של החשוד. גם אם השוטר היה צריך להפעיל כוח על מנת לגבור על החשוד, מצופה שהפעלת הכוח תהה מידתית, סבירה ופרופורציונלית ותואמת את נסיבות האירוע".