מעצרו של טספברהן טספסיון, החשוד ברצח הילדה סילבנה צגאיי בת ה-13 בתל אביב, הוארך היום (חמישי) בשבעה ימים. שופט בית משפט השלום בתל אביב אישר מחצית מימי המעצר שביקשה המשטרה. טספסיון יוצג בדיון על ידי עו"ד שמואל פליישמן מהסנגוריה הציבורית, כאשר הוא מואשם גם באונס של צגאיי.


הקלטת דיווח של האזרח על הרוצח בת"א. קרדיט: דוברות המשטרה

כזכור, הוא נעצר אתמול בתום מצוד שארך למעלה מ-48 שעות, זאת הודות לערנות שגילה תושב תל אביב בעת שהיה בהליכה בשוק הכרמל. האזרח, שזיהה את החשוד, התקשר למוקד 100 של המשטרה וטען כי הבחין באדם העונה לתיאור של החשוד ברצח, החובש כובע על ראשו ומתנועע בתוך שוק הכרמל.

הוא יצר קשר עם המשטרה ואמר כי אם זיכרונו אינו מטעה אותו, הוא חושב שהחשוד ברצח חלף מולו. מוקדן המשטרה ביקש ממנו לשמור על קשר עין עם החשוד ובמקביל על מרחק ממנו. במקביל, הזעיק המוקדן שוטרים שהיו באזור והגיעו לזירה תוך דקות. כשהבחין החשוד בשוטרים החל להימלט ובתום מרדף ומאבק קצר הוא נלכד, נאזק והובל לחקירה במרחב יפתח של המשטרה. מן המשטרה נמסר כי היא "מודה לציבור שהציף את מוקד 100 בפניות" ונרתם למאמצי החיפוש.

קודם לכן נחשף ב"חדשות 10" כי טספסיון משך סכום גדול של כסף וכי הונו מוערך במאות אלפי שקלים. עוד נחשף, כי הוא תכנן את הרצח מבעוד מועד, ובמשטרה חשדו שבאמצעות כספו והקשרים הוא ינסה להימלט מהארץ.
 
ביום שני בערב נמצאה צגאיי, נערה בעלת אזרחות אריתראית, ללא רוח חיים, עם סימני אלימות על גופה, בחדרה בדירה ברחוב הונא בשכונת התקווה בתל אביב. בדירה שהתה אמה של הנערה, וכבר בשלב הראשוני של החקירה עלה החשד שלפיו בן זוגה לשעבר של האם הוא האחראי למותה של צגאיי.