התפוז המכני נוסח בת ים: שברים בעצמות הפנים, חבלות קשות בגוף, איומים באמצעות סכין ומסכת השפלות בזמן שהוא מתועד בטלפון הנייד - כל זאת עבר על גבר בן 39 תושב מרכז הארץ שנפל קורבן לתרגיל "כיפה אדומה" מאחוריו עומדים צעירה בת 20 וחשודים נוספים, ששניים מהם, בן 18 מבת ים ובן 25 מיפו, נעצרו ונכלאו על ידי חוקרי מרחב איילון במשטרה. 

הבוקר (שני), הוגשה נגד השניים הצהרת תובע לבית משפט השלום בתל אביב, מעצרם הוארך בחמישה ימים ובכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום בתוך תקופת מעצרם. בינתיים עושים השוטרים מאמצים לאתר את החשודה, ששימשה כפיתיון בסיפור המחריד. פרטי זהותה של הנערה, בת 20 תושבת ים, ידועים ומוכרים למשטרה.
תחילתה של הפרשה במהלך חודש נובמבר, שעה שהקורבן הגיע לדירה בבת ים כדי לקבל שירותי מין על פי תיאום מראש ובתשלום עם צעירה המשמשת כספקית שירותי סאדו מאזו. כשסיים הצעיר את האקט המיני וכבר עשו דרכו לביתו במרכז הארץ, יצרה עמו החשודה קשר כשהיא מציינת בפניו שהוא מצא חן בעיניה והציעה לו לחזור אליה להמשיך את האקט המיני שחוו. 
 

הקורבן חזר על דרכו ושב אל ביתה של הצעירה, אלא שבמקום לקבל את שירותי המין שהבטיחה, הפתיעו אותו מספר צעירים שהחלו לחבוט בו ללא רחם, גרמו לשברים בעצמות פניו, איימו עליו באמצעות סכין והעבירו אותו מסע השפלה שכלל זחילה על הרצפה, ניגוב גופו בסמרטוט רצפה מעופש, וכן ניסו לסחוט ממנו כספים באיומים. במשטרה מכנים את האירועים שעבר כ"התעללות בסגנון התפוז המכני". 
במשך שעות אחדות כלאו החשודים את הקורבן בדירה, עד שהסכים לנסוע לביתו כדי להביא להם את מבוקשם. החשודים הסכימו לשחרר את החשוד כדי שיביא את הכסף שהתחייב, וכאשר הגיעו לביתו יצר קשר עם המשטרה שהגיעה לזירה. אולם, שם לא הצליחה לאתר את החשודים וגם לא את נערת הפיתוי שנמלטו מהמקום. 
במהלך חקירה אינטנסיבית של חוקרי מרחב איילון, נעצרו שניים מהחשודים, שמעצרם הוארך כאמור בבית המשפט ובכוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום. הצעירה נמצאת עדיין בבריחה והמשטרה עושה מאמצים לאתרה ולהביאה למעצר.