פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אחמד כמאל תפאל בן 26 משפרעם בגין רצח אביו לאחר שדרס אותו ברכבו, בכוונה לגרום למותו על רקע סכסוך משפחתי שנמשך מזה מספר שנים.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד ענאן ע'אנם עולה כי הנאשם הוא בנו מנישואיו הראשונים של המנוח כמאל תפאל בן ה-51. בין הנאשם לבין המנוח, גרושתו וילדיהם המשותפים המתגוררים באותו המבנה בעיר שפרעם קיים סכסוך מזה מספר שנים, במסגרתו הוגשו תלונות הדדיות למשטרת ישראל. 
 

ביום לפני כחודש ושבוע בסביבות השעה שש בערב פרץ עימות בהמשך לסכסוך, בסמוך למבנה בו מתגוררים הנאשם, המנוח ובני המשפחה, כלל איומים, קללות, זריקת אבנים וגרימת נזק, בין הנאשם לבין המנוח וילדיו. במהלך העימות נדקר הנאשם ונגרם לו פצע דקירה קל בירך. הנאשם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים רמב"ם. לאחר שהנאשם חזר לביתו מבית החולים, גמלה בליבו על פי כתב האישום ההחלטה לגרום למותו של המנוח.
קצת לאחר השעה שש בבוקר הבחין הנאשם במנוח ואשתו שיצאו יחד מהבית והלכו בצד הכביש. הנאשם נהג ברכבו בכיוון הליכת המנוח במהירות גבוהה,  ופגע במנוח עם חזית רכבו בכוונה לגרום למותו, הנאשם המשיך לנהוג את רכבו בנסיעה רציפה, כשהוא נושא את המנוח על גבי החלק הקדמי של הרכב למרחק של כ- 20 מטרים, עד שהמנוח נפל מהרכב אל הקרקע. בשלב זה, נמלט הנאשם מהמקום בנהיגה ברכבו, הגיע לבית אחיו בשפרעם, השאיר שם את הרכב וחזר לביתו.

אחיו של הנאשם אמר בעדותו במשטרה כי הנאשם הודה בפניו שפגע באביהם, אך התכוון להפחידו בלבד. אשתו של המנוח טוענת שלא ניסה לעצור את הרכב בעת הפגיעה. הנאשם אמר בחקירתו במשטרה שהאם דחפה את אביו לכיוון והיא זו שגרמה למותו. הסרטון הבלעדי שהגיע לידי "מעריב" מראה שאין בכוונת הנאשם לעצור בעת הפגיעה.
 כתוצאה מהפגיעה נגרמו למנוח חבלות ראש קשות ושברים מרובים בראש, בעצמות הגולגולת, בפנים ובצלעות. המנוח הועבר לבית חולים רמב"ם כשהוא מורדם ומונשם, שם נותח ולמחרת נקבע מותו.

מעורך דינו של הנאשם, וליד גאנם, נמסר כי "מדובר בתאונת דרכים בה נפגע הקורבן שהוא אביו של הנאשם, כאשר לא הייתה כל כוונה לפגוע בו. ההחלטה לייחס למרשי עבירה של רצח בכוונת תחילה הינה הזויה ביותר. יש להדגיש כי בין הנאשם לקורבן לא היה כל סכסוך".