כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד שני חשודים אשר עמדו בראש ארגון פשיעה אשר סחר בנשים מחבר העמים וסרסר בהן למעשי זנות. השניים חשודים בנוסף בהלבנת הון. הגשת כתב האישום באה בתום מספר חודשים של חקירה סמויה וגלויה שבוצעה על ידי היחידה המרכזית במחוז חוף, ובמהלכה גובשה תשתית ראייתית כנגד העומדים בראש הארגון.
עם המעבר לשלב הגלוי לפני כחודש, המשטרה עצרה את שני החשודים המרכזיים, תושבי חיפה בשנות ה-30 לחייהם, אשר עומדים על פי החשד בראש ארגון הפשיעה. בהמשך החקירה נחקרו עשרות חשודים ומעורבים בגין מעורבותם בתשתית הארגונית, בתהליך הסחר בבני אדם בסרסרות באותן נשים שהפכו עם נחיתתן בארץ לשפחות מין ובהלבנת הון מרווחי הארגון.
מהחקירה עולה כי הארגון הפעיל רשת אשר איתרה נשים ממזרח אירופה, הכניסה אותן לארץ באמתלות שונות כגון תיירות או ביקור קרובים, וסחרה בהן במטרה להביאן לארץ בכדי לעסוק בזנות. בארץ פעל מוקד אשר פעל 24 שעות ביממה במטרה לספק שרותי מין ללקוחות. ארגון הפשיעה דאג לפרסם את שרותיו ללקוחות באינטרנט ובדרכים נוספות.


התקשרו למוקד וקיבלו ססמה
 
כאשר לקוח היה מעוניין בקבלת שירותי מין, הוא התקשר למוקד, קיבל ססמה אשר באמצעותה נכנס לאתר אשר הכיל את תמונות הנשים לבחירתו, והתשלום חושב על פי שעה ומרחק הנסיעה מחיפה. כאמור, הבוקר הוגש כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז חיפה כנגד שני החשודים המרכזיים בפרשה, לפי חוק המאבק בארגוני פשיעה, סחר בבני אדם, סרסרות והלבנת הון.