פרקליטות מחוז מרכז ועורך הדין, קובי מרגולוב, פרקליטה של אינה סקיבנקו, הסייעת הנאשמת בהריגת יסמין וינטה ז"ל במגעים מתקדמים מאוד לקראת חתימה על הסדר טיעון. במסגרת ההסדר, כתב האישום יתוקן וירוכך. סקיבנקו תודה בעבירת ההריגה, אך סעיף ההתעלות בקטינים ירוכך לסעיף תקיפת קטין בידי אחראי. גם עובדות כתב האישום ירוככו. 
הסדר הטיעון לא יכלול הסכמה לעניין העונש, והפרקליטות צפויה לדרוש עונש גבוה, המתקרב לעשרים שנות מאסר. יש לציין כי למרות שהמגעים נמצאים בנקודה מתקדמת מאוד, משפחתה של יסמין ז"ל ויתר המשפחות שילדיהן נפגעו מהסייעת, טרם הביעו את הסכמתן להסדר הטיעון המתגבש. בפרקליטות ועו"ד מרגולוב ביקשו שלא להגיב לידיעה.

וינטה, פעוטה בת שנה וחודשיים, הגיעה בחודש מאי יחד עם אמה לגן "מאשה והדב" בשכונת רמת ורבר בפ"ת כמדי יום. אף אחד לא תיאר לעצמו כי היא תמצא את מותה בצורה אכזרית כל כך, וזאת כאשר מי שהיה אמור להגן ולשמור עליה החליט ליטול ממנה את חייה במהלך שהותה בגן. מממצאי החקירה של תחנת פ"ת, בראשותו של רפ"ק גרגורי פוקס, עלה החשד לפיו החשודה בת ה-23 מאוקראינה, תושבת ארעית שהועסקה כסייעת בגן, גרמה למותה של הפעוטה סמוך לשעה 14:00 בעת שהשכיבה אותה ופעוט נוסף לישון.


תחילה עלה החשד לפיו מדובר לכאורה במוות בעריסה, כפי שסברו תחילה אנשי מד"א שקבעו את מותה, אלא שניתוח פתולוגי של הגופה וכן עדות מוקלטת שהעבירה חברה של אמה של הפעוטה, העלו חשד לסתירה בעדויות של צוות הגן והובילו בסוף השבוע להתפתחות דרמטית ולמעצרן של מנהלת הגן, בת 50 תושבת העיר, סייעת נוספת בת 33 שהנה תושבת ארעית מרוסיה, ושל הסייעת החשודה בת ה-23 מאוקראינה. חקירה מאומצת של המשטרה הובילה לחשיפה של האירוע, חרף העובדה שעל גופה של הפעוטה לא נמצאו סימני אלימות וההתרשמות הראשונית הייתה כי לא מדובר בעבירה פלילית.