במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל נגד הפשיעה החמורה והמאורגנת, בפעילותם הפלילית בארץ ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לביצוע עבירה של כוונה לפגוע בחומר נפיץ וכן עבירות נוספות, פתחה היום היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל)  בלהב 433 בחקירה גלויה.
במהלך השעות האחרונות נעצרו 3 חשודים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות לכאורה בעבירות של כוונה לפגוע בחומר נפיץ, אחזקה וסחר של אמל"ח וקשירת קשר לביצוע פשע. על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, קשרו קשר ותכננו לפגוע באמצעות פרטי אמל"ח בסוהר המשרת בשירות בתי הסוהר וזאת בהמשך לאירועים האחרונים בהם נעשו ניסיונות לפגוע באנשי שב"ס. מעצרם בוצע כחלק ממעבר לחקירה גלויה של היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 שנפתחה היום (רביעי).
במהלך פעילות שבוצעה בשעות האחרונות הצליחו שוטרי היאחב"ל וכן כוחות נוספים לעצור את שלושת החשודים כשברשותם אמל"ח. בעקבות האירועים האחרונים צפויים מעצרים נוספים וככל שיידרש מבחינה חקירתית, יובאו מחר החשודים לדיונים בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

במשטרה מדגישים כי "לא נאפשר ולא נשלים עם ניסיונות לפגוע בלובשי מדים ואנשי כוחות הביטחון המבצעים את תפקידם במסירות למען אזרחי ישראל. אנו מחוייבים לפעול לחקירת המקרים החמורים שהתרחשו לאחרונה וכוונו נגד אנשי שב״ס, באמצעות כל הכלים והאמצעים העומדים לרשותנו, על מנת למצות את הדין עם אותם פורעי חוק אלימים".

המקרה מגיע אל רקע שורה של אירועים שכוונו כלפי אנשי שב"ס. לפני כשבועיים  התפוצץ מטען חבלה ברכב בעיר אלעד, סמוך לביתו של קצין המודיעין של בית הסוהר "רימונים". הרכב ניזוק באורח קשה והוא שייך לשכנו של קצין המודיעין. משב"ס מסרו כי למרות שמדובר ברכבו של השכן, הכוונה הייתה לפגוע בקצין או לאיים עליו. 

שבועיים לפני כן הוצת רכב אחר מתחת לביתו של קצין המודיעין. לאור האירוע, ומאחר שבשירות בתי הסוהר קשרו את האירוע המדובר לכלל האירועים שהתרחשו לאחרונה - הירי לעבר מגדל שמירה בכלא איילון והאש שנפתחה לעבר בית המעצר הדרים - הוחלט להעלות את רף האבטחה סביב בקצין מתוך חשש לחייו.