משפטו של ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל נמשך הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. הדיון המשיך בחקירה הנגדית של אברג'יל על ידי התובע ניסים מירום, שניסה לחלץ מאברג'יל גרסה לגבי עסקת הסמים בה מואשם אברג'יל. למרות ניסיונות רבים, התעקש אברג'יל שלא להגיב על האישום הזה. 

"אין לי שום מחזה, יש לי את האמת, אולי יש בה חורים בזיכרון, אולי יש בה דברים לא ברורים, אבל זו האמת", אמר אברג'יל. "תתמודד עם האמת, כמה שתתפור את הדבר – תמיד יראו את התפרים. אלא אם כן אנשים ירצו לשים לעצמם בוץ בעיניים. יש לך תשעה אישומים, על האישום הזה אני לא אענה לך. אז למה סתם לגזול מזמנו של בית המשפט? אומר לך מראש: אני לא אענה לך".
"מה זה לעשות מהחביתה שקשוקה?", שואל התובע על ביטוי שאברג'יל עשה בו שימוש באחת השיחות המוקלטות מ-2004. העבריין השיב: "אמרתי שאני אשב עם ה', נדבר איתו, שמהחביתה הזו צריך לעשות שקשוקה. זה אומר שצריך לתת לו מכות רצח. אני אשכנע אותו שמהחביתה צריך לעשות שקשוקה. שזה בנאדם חלאה שאי אפשר להיות במגע איתו. זה חלאת אדם".

התובע מירום עבר להשמיע לאברג'יל האזנות סתר מהן עולה לכאורה קשר ישיר של אברג'יל לעסקת הסמים בה הוא מואשם. אולם אברג'יל סירב להתייחס אל ההקלטות. בהמשך השמיע מירום הקלטה נוספת, בה אברג'יל נשמע אומר לציון אלון שהעביר 8,500 שקלים לעד המדינה י"מ. אברג'יל השיב: "לא מכיר את השיחה הזו, היא מפוברקת". טענה זו חלשה במיוחד לאור העובדה שהייתה הסכמה מראש בין התביעה להגנה על אמיתות השיחות.  


התובע טען כי ההתפתלויות של אברג'יל בסעיף האישום הזה מוכיחות את טענת התביעה, על הקשר בין עדי המדינה לאברג'יל בתקופה המדוברת. "אני אגיד לך למה אתה לא עונה: עד המדינה י"מ לגרסתנו מעורב בניסיון החיסול בגני התערוכה, זה ארבעה חודשים לפני השיחה שהשמעתי לך. חודשיים אחרי השיחה, מגיע הפיגוע הפלילי ביהודה הלוי". 



מירום שאל את אברג'יל מדוע הוא קושר את אהרן סוסן, שמעורב לכאורה בפיגוע הפלילי ביהודה הלוי, ל"שלד". אברג'יל טען כי הוא דיבר על שלד של בניין. התובע אמר כי השניים דיברו בקודים וכי סוסן היה מעורב בהכנת מטען חבלה. אברג'יל הכחיש בתוקף את הדברים אך מירום כינה את הסיפור של הנאשם "הזוי".