היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נפגש עם קודמיו בתפקיד, בהם נשיאי בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק ודורית בייניש, על מנת לדון בהחלטתו לגבי תיקי חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך דווח הערב (שלישי) בחברת החדשות. הפגישה התקיימה בשבוע שעבר במלון כרמים ליד ירושלים. מנדלבליט כינס שם יועצים משפטיים לממשלה ופרקליטי מדינה לשעבר: משה לדור, אהרן ברק, יהודה ויינשטיין, אליקים רובינשטיין, עדנה ארבל, דורית בייניש, יצחק זמיר, מאיר שמגר וגבריאל בך.



על הפרק עמדה שאלת השאלות: האם נכון לפרסם הודעת שימוע לפני הבחירות והאם מבחינה משפטית יש בעיה לפרסם את ההודעה הזאת לפני שהבוחרים הולכים לקלפיות. כל הדוברים בפגישה אמרו כי יש לקבל את ההחלטה הזאת ולהודיע עליה לפני הבחירות. מנדלבליט אמר לחברי הפורום בכרמים: "פרסום ההחלטה לפני הבחירות הוא חובתנו לציבור שהולך לבחור. אעשה מאמץ מרבי להשלים את העבודה בהקדם".
 
היועץ המשפטי לממשלה הוסיף כי הפרסום יתבצע בתנאי שלא יצוצו השלמות חקירה נוספות. לפי הדיווח, סגירת התיק נגד ראש הממשלה נתניהו כרגע בכלל לא עומדת על השולחן, השאלה היא מתי לפרסם. מנדלבליט כבר קיבל את ההחלטה כבר לפרסם את ההחלטה לפני הבחירות ובלבד כאמור שלא תימשך העבודה המשפטית. 


אהרן ברק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אהרן ברק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
 
בתגובה נמסר מהיועמ"ש: "במענה לפניות הרינו להבהיר כי מדי שנה מקיים היועץ המשפטי לממשלה מפגש שנתי עם היועצים המשפטיים לממשלה ופרקליטי המדינה לדורותיהם, בהשתתפות פרקליט המדינה ובכירי ייעוץ וחקיקה והפרקליטות. המפגש נקבע מבעוד מועד לפני מספר חודשים והוא התקיים זו השנה השנייה ברציפות. במפגש שהתקיים לפני שבוע עלו סוגיות משפטיות שונות, העומדות על סדר היום הציבורי".

"במסגרת דברי חברי הפורום, הועלה נושא המועד לקבלת החלטה בתיקי רה"מ. היועמ"ש לא העלה נושא זה מיוזמתו והמפגש לא נועד מלכתחילה להעלאת הנושא. היועץ התייחס לדברים במסגרת סקירתו, והסביר כי תהליך קבלת ההחלטות בתיקים אלה נמשך כסדרו על אף פיזור הכנסת. היועץ המשפטי לממשלה לא התחייב באשר למועד בו יקבל את החלטתו".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק צייץ בתגובה לדיווח: "בום! ביבי גמור. ידיעת פצצה של גיא פלג. מנדלבליט מתייעץ עם היועמ״שים ושופטי העליון 
בעבר. סקופ: מנדלבליט מגדל עמוד שדרה. עמדתם הנחרצת של ה׳לשעברים׳ חורצת את גורלו של ביבי. החשוד מבלפור יירד בקלון מהבמה. לא בטוח שיעמוד בראש הליכוד ב-9 אפריל. בסך הכל עצוב, ובכל זאת אנחת רווחה ראשונה".
 
דורית בייניש. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90
דורית בייניש. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90

 
פרקליטיו של ראש הממשלה מסרו בתגובה לפרסום ב"חברת החדשות" כי "אנחנו מאמינים שלא יהיה שימוע כי לא היה כלום. זה לא דמוקרטי להתחיל שימוע לפני הבחירות כשלא ניתן לסיימו עד הבחירות. לא ייתכן שהציבור ישמע רק צד אחד ולא את הצד השני. היו מקרים רבים ששמיעת התשובות של הצד השני בשימוע הביאו לסגירת תיקים. לכן להכריז על שימוע במערכת הבחירות בלי לשמוע את הצד השני זה עיוות רצון הבוחר ופגיעה קשה בתהליך הדמוקרטי".