חקירת השחתת קבר אביו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הועברה ליחידה הארצית לחקירת פשעים חמורים ובינלאומיים (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה. עד לאחרונה נחקרה הפרשה במרחב שרון במשטרה, אולם לנוכח האירועים האחרונים והבחירות והצורך של היועמ"ש לקבל החלטה בנוגע לתיקי ראש הממשלה מחד, וההפגנות מול ביתו מאידך, החליט ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה (אח"מ), ניצב גדי סיסו, להעביר את הטיפול בחקירה ליאחב"ל ולהשקיע מאמצים ואמצעים על מנת להגיע מהר ככל שניתן לפענוח הפרשה, והתחקות אחרי מי שעמד מאחורי השחתת הקבר.

כזכור, לפני מספר ימים הוחלט במערך האבטחה של משרד המשפטים ובמשטרה על תגבור האבטחה סביב מנדלבליט לאור האירועים האחרונים, מעבר למאבטח הניצב כבר חודשים ארוכים מול פתח ביתו. המאבטח הוצב לאחר שפורסמו כתובות גרפיטי על קיר הבית בפברואר 2017, בהן נכתב "שמפניות", "מושחתים לכלא" ו"יועץ משת"פ". כמו כן הותקנו מצלמות היקפיות מסביב לבית בפתח תקווה. 

בסוף השבוע שעבר דווח על כתובת גרפיטי נוספת שרוססה על חומה בכביש החוף, סמוך לצומת אור עקיבא. גם שם נכתב "יועמ"ש משת"פ", מה שהוביל לחקירה במחוז חוף במשטרה. לאור האירועים הסמוכים החליט כאמור ראש אח"מ תחת היאחב"ל על ניסיון להתחקות אחר החשודים במעשה. 



 להב 433. צילום: אבשלום ששוני
להב 433. צילום: אבשלום ששוני