אחרי שטען שהטרור היהודי מערער את הממלכתיות הישראלית, התראיין הבוקר (שישי) ראש השב"כ לשעבר עמי איילון לתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, ותקף את היחס המקל, לטענתו של המדינה כלפי נוער הגבעות. משעל פתח את הראיון כשהוא מציג את נתוני השב"כ, לפיהם בשנה האחרונה הייתה עלייה של 30% במקרי תג המחיר ופשעי השנאה, טענה שאיילון לא קיבל ואמר שהנתונים חמורים הרבה יותר. 



ראש השב"כ לשעבר פתח את דבריו והבהיר כי לא מדובר בתג מחיר, פשע שנאה או "עשבים שוטים", אלא בטרור, ולאחר מכן אמר: "השב"כ לא סופר מאות מקרים של תקיפת חיילים או אזרחים פעילי שמאל שקרו בשטחים", והוסיף כי לדעתו העליה גבוהה הרבה מעבר ל-30%, כשהוא מעריך אותה במאות אחוזים. כשנשאל מה הסיבה לעלייה הזו, ענה איילון כי מדובר ב"תקופה מאוד בעייתית", אותה ייחס למה שהגדיר כהכחשת התופעה.



פינוי עמונה. צילום: הודיה סעדיה, TPS
פינוי עמונה. צילום: הודיה סעדיה, TPS



"שב"כ לא יודע לייצר הרתעה בלי גיבוי ציבורי"



איילון פירט ארבעה תנאים לצמיחת הטרור היהודי, בהם מחסור בסביבה יציבה של חברי נוער הגבעות, תמיכה אידיאולוגית מצד רבנים במעשי טרור יהודי, יחס מקל מטעם מערכת המשפט, אך את מרב האשם הוא הטיל על ידי קבלה ציבורית של הטרור היהודי. "יש תמיכה ציבורית בפעילות אלימה ולא חוקית שמגיעה עד כדי 75% מאזרחי המדינה שמצדיקים או מבינים את מה שהם עושים", טען ראש השב"כ לשעבר, שהוסיף "זה בא לידי ביטוי בדברים של שרים וחברי כנסת שנותנים להם רוח גבית".



"אתמול 23 שוטרים עברו בבתי חולים בעקבות פינוי עמונה", האשים איילון, "וראש הממשלה בנימין נתניהו מתלונן על המזכיר הצבאי שלא העביר הוראה, השר לביטחון פנים גלעד ארדן קורא את מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן לבירור, ושרת המשפטים איילת שקד לא מגיבה לאירועים". היחס הזה, לטענת איילון, מקשה על השב"כ לטפל בבעיה באופן ראוי. השב"כ לא יודע לייצר הרתעה אם הממשלה, הציבור והכנסת לא עומדים מאחוריהם, ומערכת המשפט מקלה ראש בתופעה. השב"כ הוא לא הבעיה, הוא התחלת הפתרון, שעושה עבודה יוצאת מהכלל ללא גיבוי מהמדינה".

"מדינת ישראל והחברה לא הבינו שהטרור היהודי הוא הסכנה הגדולה ביותר לקיים מדינה, אני רוצה להבהיר לך, אומר פרקליט המדינה - טרור הוא טרור, בין יהודי או ערבי. מול טרור ערבי יש לנו את הכלים לעשות את זה, והוא מאחד אותנו, הטרור היהודי מפורר אותנו", סיים איילון את דבריו.