האפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו יעבור שימוע לפני כתב אישום כבר במהלך מערכת הבחירות הנוכחית מעסיקה אותו רבות בימים האחרונים, כאשר במספר הזדמנויות אמר כי השימוע לא יסתיים עד תום הבחירות ולכן אין להתחיל אותו מראש. אבי וייס, עורך האתר "טלקום ניוז", שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM, התייחס לתיק 4,000 וטען כי הוא מבוסס על שקרים. 



לדבריו, "תיק 4,000 מורכב משני תיקים. תיק יצוק של הרשות לניירות ערך עם ראיות, ותיק אחר שהתחיל בפברואר 2018 שכולו אוויר המבוסס על פייק ניוז שלא היה ולא נברא". ורטהיים השיב לו כי "שלמה פילבר הוא עד מדינה, ולא היו מחתימים אותו אם לא היה מספק ראייה כלשהי לכך שהוא התבקש מטעם נתניהו לתווך באופן שיטיב עם בזק".

"אתה טועה וכתבתי על זה בזמן אמת, אפילו עשיתי כותרת 'שלמה פילבר עד מדינה? הצחקתם אותי'", השיב וייס. "אין לי מושג למה הוא נהיה עד מדינה". לדבריו, "אין עבירה פלילית בכתיבת כתבות מלטפות. בתקופת כהונתו של ביבי, בזק לא קיבלה שום הטבות - אלה העובדות. בכתבה הראשונה שלי בנושא חשפתי שאיוב קרא חתם על אותו המסמך שחתם ביבי, רק עבור הסכם עם סלקום. גם ביבי וגם קרא לא קיבלו הטבה מבזק או סלקום בנושא".

עוד טען וייס, כי אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת, אישר את המיזוג בין בזק ליס בשעתו. "אביא זאת ככתבה בעוד יומיים-שלושה. הוא אישר את המיזוג", אמר. כנשאל ע"י סגל האם הסיפור של מיזוג בזק-יס והחיבור שלו ל"וואלה" פגע בתיק נתניהו או חיזק אותו, השיב וייס כי "אין לזה שום קשר". 



ורטהיים לא השתכנע מדבריו של וייס. "אני רוצה להבין, שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת בעבר וכיום עד מדינה בפרשת 4000 עובד על כולם?", אמר. "הוא מוכר סיפור מסוים כדי לנקות את עצמו ומכר לנתניהו סיפור אחר? מה הוא בעצם סיפר למשטרה? אם אין תיק למה הוא צריך לנקות את עצמו?".



וייס: "יש תיק. הוא קבור בתיק הראשון שציינתי קודם".
ורטהיים: "אז אתה טוען שכדי לנקות את עצמו בתיק הראשון, של הרשות ניירות ערך ועסקת בזק, הוא מכר למשטרה בדיות בנוגע להשפעה כביכול שנתניהו הורה לו?" 
וייס: "הייתי בזמן אמת ותיעדתי הכל".
ורטהיים: "והמשטרה כל כך תמימה שהיא חושבת שתוכל להגן משפטית על הדבר הזה מבלי לבזות את עצמה בבית המשפט?".
וייס: "נכון. זה ברור. אנשים החליטו עניינית בפרשה לא בעד או נגד ביבי. לא הייתה החלטה אחת בנוגע למיזוג בזק-יס. היו ארבעה מיזוגים, אבל אף אחד לא דיבר על המיזוגים האחרים".



באשר לניר חפץ, טען וייס כי הוא לא שייך לסיפור. לדבריו, "הוא מדבר על ההשפעה על העיתונות". בעקבות דיון שעלה באשר לרף הפלילי של העבירות, אמר ורטהיים כי "אין שום עבירה בניסיון לחוץ על כלי תקשורת כדי שישנה סיקור. ישנה עבירה פלילית אם קיימת תמורה שהיא מכספי ציבור. לפי הפרסומים, יש בידיו של חפץ ראיות לפיהן הוא נדרש לבקש מ'וואלה' להטות את הסיקור ומהצד השני הוא ידע בעבור מה".
סג"ל השיב לו כי "המשטרה והפרקליטות אומרים שנתניהו קיבל סיקור אוהד בתמורה לאישור בזק-יס. מר אבי וייס הציג בכתבותיו שלאורך יותר מעשור וחצי דנים בעסקה הזאת מאות משפטנים ואנשי מקצוע. כשנתניהו חותם סוף סוף על העסקה, זה קורה אחרי שכל הרגולטורים המליצו לו לעשות את זה. אלא אם כן נתניהו הצליח במהלך מדהים לשכנע מאות אנשים במשך עשר וחצי שנים. זה לא מחזיק מים. אלו העובדות".
 
ורטהיים ענה: "סיימת את משפט השדה? יש כמה וכמה אנשים, ביניהם חברי מועצת הכבלים ולווין, מנכ"ל משרד התקשורת שאומרים אחרת". לעומתו, וייס טען כי "הם לא אומרים אחרת. הם משקרים כפי שחלק מכלי התקשורת משקרים. אין שום מסמך של התנגדות על מיזוג בזק-יס".