אנחנו רגילים לשמוע על מריבות קשות בכל הקשור למשפטי גירושין, אך הפעם נדמה כי גם אם הזוג רב, הוא צריך לעשות את זה בזהירות. אל בית המשפט הגיע בקשה לקבוע מי יהיה האחראי על בובות הפורצלן ולשמור עליהם.



אוסף הכולל למעלה מ-90 בובות פורצלן עומד במרכז מחלקת של חלוקת הרכוש בין בני זוג מהדרום שעברו לאחרונה להתגורר במושב בצפון. הבעל טוען בבית המשפט למשפחה, כי הבובות שייכות לו כמו לאשתו למרות שחלקן הגדול הועבר בירושה מאימה של רעייתו. אשתו טוענת כי לאוסף הבובות יש ערך סנטימנטלי ולעומת זאת הערך הכספי לא משמעותי.


האישה, באמצעות עורכת הדין שרין סולן טוענת בין היתר כי חלק מהבובות אכן נרכשו במהלך 17 שנות הנישואין, אבל חלקן הגדול הועברו מ"אמי זיכרונה לברכה" ולכן אין לחשב אותן כרכוש משותף. "בעלי יודע שיש להן ערך רגשי עבורי ולכן הוא מתעקש על חלוקת הבובות ומתנגד לקבלת מחצית משוויון הכספי". הבעל טוען להגנתו כי לכל בובה יש ערך החל מ-600 אירו ועד לאלפי אירו לכל אחת מהבובות. "יש כאן בובות בנות 100 שנים וערכן עצום". 


האישה טוענת: "אני קשורה לבובות האלה ולא אפרד מהן גם אם אמות".  עו"ד סולן הדגישה בפני בית המשפט למשפחה כי מדובר בסחיטה רגשית במובן הפשוט של המילה. עוד מציינת סולן כי "האישה נחושה לוותר על עשרות אלפי שקלים מהרכוש המשותף, אבל לא תוותר אפילו לא על בובה אחת". בית המשפט דרש צילום והערכת שמאי לבובות בטרם יפסוק במחלוקת שבין בני הזוג.
"סחיטה רגשית". עו"ד שרין סולן. צילום: יח"צ