שירות הביטחון הכללי פרסם היום (חמישי) הודעה בתגובה להגשת כתב האישום נגד הקטין בגין הריגת האישה הפלסטינית עאישה ראבי סמוך לישיבת רחלים שבשומרון. מהשירות נמסר כי גורמים בעלי אינטרס "הפיצו שקרים והכפשות" נגדו במהלך חקירת פרשת הטרור היהודי, וכי החשודים עמדו בקשר עם נערי גבעות אלימים ואנטי-ציונים ש"מסכנים את ביטחון האזור כולו".

שירות הביטחון קובע כי אותם גורמים עשו מאמץ למנוע גם ממי שאינו מעורב בעבריינות לשתף עמו פעולה. "במקביל לפעולות החקירה, התקיים מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את השב"כ ועובדיו וליצור דה לגיטימציה לפעילותו", נכתב. "התנהלותם של גורמים אלה, המשדלים גם את מי שאינו מעורב בפעילות עבריינית, להימנע מכל שיתוף פעולה עם רשויות החקירה, הינה חמורה ביותר ונוטעת בקרב נערים צעירים את התפיסה המוטעית כי לא יישאו באחריות למעשים חמורים המבוצעים על ידם".
 
"נוכח הטענות המניפולטיביות המתפרסמות בימים אלה על ידי אותם גורמים בעלי אינטרס", קבע השב"כ בהתייחסות לטענות כי הנחקרים עונו. "ובהתאם לעולה מכתב האישום, יש לומר כי מדובר בפיגוע טרור לכל דבר, ומעשים דומים שנעשו בידי מפגעים ערבים, ובכלל זה קטינים, טופלו על ידי מערכת הביטחון וגורמי האכיפה באופן זהה, והמעורבים בהם הורשעו בדין ונדונו לעונשים חמורים". 
 
"אינם בוחלים בפגיעה בכוחות הביטחון" 
 
"נכון יהיה לציין כי החשודים באירוע טרור זה, נמצאים בקשר עם פעילי גבעות אלימים", נכתב. "באשר לפעילי גבעות אלה, אשר כאמור עמדו בקשר עם החשודים, ראוי לציין הדברים הבאים: מרביתם קטינים (15-17), נפלטי מסגרות חינוך, עבריינים, אלימים, חסרי מרות, חסרי סמכות רבנית והורית, אשר מסתובבים בגבעות ללא השגחה ומבצעים פעילות אלימה, חלקה חשאית בתוך כפרים ערבים סמוכים, המסכנת את ביטחון האזור כולו".
 
"פעילים אלה מחזיקים באידאולוגיה של "משיחיות אקטיבית" הרואה במדינה ומוסדותיה ("הציונים") אויב שיש להחליפו, תוך הפלת השלטון הדמוקרטי ובמקומו לכונן 'מדינת הלכה'", נמסר משירות הביטחון. "הם בוחרים שלא לשרת בצה"ל, אינם מכירים בממסד השלטוני בישראל ואינם בוחלים בפגיעה בכוחות הביטחון. במהלך 2018 נרשמה עלייה משמעותית של אירועים אלימים מצד פעילים אלה, בין היתר, כנגד כוחות ביטחון, שבאחד מהם אף נפצעה לוחמת מג"ב מפגיעת אבן בראשה שהושלכה במכוון ישירות לכיוונה".
 
"עוד נכון לציין כי בהסלמה בהיקף פעילות הטרור היהודי בשנת 2018 יש פוטנציאל לפגיעה בנפש, כפי שאירע בפיגוע זה, ובמקביל היא אף מביאה להסלמה של  טרור ערבי כנגד יהודים", מסר השב"כ. 

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי "עוצמה יהודית", הגיב על הודעת השב"כ ואמר: "השב"כ נמצא בלחץ ואין ספק כי ההודעה שיצאה על ידי שירות הביטחון הכללי לפני מספר דקות מלמדת שאסור לתת לשב"כ לחקור את נערי הגבעות. הודעת יח"צ של השב"כ נגד עורכי הדין המייצגים מוכיחה כי השב"כ לא מבין את תפקיד עורכי הדין, הוא מנסה למנוע מנערי הגבעות הגנה משפטית והתסכול והשנאה לנוער הגבעות רק פוגעים בעבודת השב"כ וגורמים פגיעה אנושה לארגון".