משפטו של אלי בר זכאי, שנאשם בדריסתו למוות של הילד אילון שלו-אמסלם ביולי אשתקד, נמשך היום (ראשון) כשעל דוכן העדים עלה הלל דיוויס, חברו של בר זכאי, שמואשם בשיבוש הליכי משפט. בתחילת עדותו בדיון בביהמ"ש, מירר דייויס בבכי במשך דקות ארוכות, מה שהביא להפסקת הדיון. לאחר מכן אמר דייויס בעדותו:  נסענו לחבר, כדי לשבת ולשתות אלכוהול. יצאנו בערב בשעה 19:00 מירושלים והגענו לבית של החבר בפתח תקווה עם האלכוהול. אלי הביא לי כוס וודקה עם אקסל. שתיתי, ישבנו ודיברנו. ערב שגרתי. יכול להיות שעוד שתו, אני לא יודע". כשנשאל כמה כוסות שתה שם? ענה דייויס: "2-3 כוסות". לפי כתב האישום נגד דייויס, הוא ייעץ לדורס בליל התאונה "לשתות מים, לעשן סיגריה ולאכול ממתק", זאת במטרה לשבש מהלכי משפט.

כמה כוסות שתייה בר זכאי שתה שם בדירה בפתח תקווה?
"לא יודע. ראיתי שהוא מזג לעצמו כוס אחת, אבל אני לא יודע כמה הוא שתה. אחר כך נסענו לבית של חבר אחר (משה לנגזה) כדי לשתות שם אלכוהול. אלי דניאל היה הנהג ולא אלי בר זכאי כי שתינו אז נתנו לו לנהוג. אלי בר זכאי ישב לצידו. הרכב היה תקין ונסע בצורה רגילה". 
 
מה עשיתם עם בקבוק הוודקה?
"לקחנו אותו איתנו. בדירה בגבעתיים היו חברים ששיחקו פיפ"א. הגעתי ודיברתי עם משה לנגזה. לא יודע מה עשה שם בר זכאי או מה אמר. אלי לא רצה להיות שם. הוא רצה לצאת, אלו לא היו החברים שלו ולא הייתה הסיטואציה שלו. הוא רצה לצאת למועדון". 

כמה זמן הספקתם להיות שם?
"לא הרבה זמן. ואז הוא ירד למטה, התקשר אליי מלמטה ואמר לי שאבוא וניסע. אמרתי לו: 'מה הסיפור שלך? לא ראיתי את החברים שלי הרבה זמן', אבל הוא רצה לצאת". 

בשלב זה, התובע השמיע הקלטה בה דייויס נשמע אומר לבר זכאי בטלפון: "תפסיק עם השטויות שלך, אתה תגיע לשלוותא עם שלילה לכל החיים שלך".

אמרת קודם שאתה לא יודע כמה הוא שתה אם בכלל. עכשיו אתה זוכר?
"אני לא זוכר, לא שמתי לב לדברים האלה. סתם זרקתי לו הערה כדי שייקח את זה בחשבון".

מה עשית אחרי השיחה?
"ירדתי למטה והתחלתי לרוץ"
 
מגבעתיים אתה מתחיל לרוץ, לאן?
"התחלתי לרוץ ישר, חשבתי שזה באזור". 

התובע השמיע לדייויס שיחה נוספת לאחר התאונה, בה הוא אומר לבר זכאי לשתות מים ושאל מדוע עשה זאת. על כך ענה דייויס: "כדי שהוא יירגע". 

בהודעה במשטרה אמרת שעשית את זה בשביל שהשוטרים לא יריחו את הריח של האלכוהול. כלומר, המים נועדו למטרה שלא יגלו שהוא שתה אלכוהול, להסתיר את זה. נכון?
"כן". 

דייויס הודה בפני התובע כי ייעץ לבר זכאי לעשן סיגריה כדי לטשטש את ריח האלכוהול. על כך שאמר לו להיעלם מהמקום לאחר התאונה, אמר דייויס: "לא חשבתי כשאמרתי את הדברים האלה. הייתי בלחץ, חבר שלי עשה תאונה, ומעורב בזה גם אלכוהול".

בתגובה להשמעת הקלטה נוספת של זכאי, בו הוא נשמע כשהוא אומר: "עשו לי בדיקת ינשוף, במקום 200 יצא 600", והלל עונה לו: "אתה מסטול מת", אמר הלל: "לא הצלחתי בסוף להגיע לזירה של התאונה. התחלתי לחזור חזרה לכיוון הבית שהיינו בו. לנגזה בא לאסוף אותי. בהמשך אח של אלי בר זכאי מתקשר אליי ושואל מה קרה. אמרתי לו שיבוא לפה ואני אדבר איתו. שני האחים באו. סיפרתי להם את כל מה שקרה. סיפרתי להם את השתלשלות הלילה. 
אמרתי להם ששתינו". 
על פי כתב האישום נגד דייויס, נסעו הנאשם ואלי בר זכאי לבקר חבר משותף בפתח תקווה, שם בילו ושתו משקה אלכוהולי. לאחר חצות, לאור שכרותם של השניים הסיע אותם החבר לדירת מכר בגבעתיים. בר זכאי ביקש להמשיך למועדון בנמל תל אביב, זאת על אף שהנאשם הפציר בו שלא לנסוע ברכב. סמוך לשעה 01:00 בלילה החל בר זכאי בנסיעה לכיוון נמל תל-אביב, בעודו שיכור. בשלב מסוים נהג בר זכאי במהירות גבוהה ואף חייג במכשיר הטלפון הנייד, במטרה לשוחח טלפונית עם אחד מחבריו שנכח במועדון בנמל תל אביב. 
באותה העת, הגיעו אל צומת הרחובות ש"י עגנון ואבן גבירול שני קטינים, אילון שלו אמסלם ז"ל וחברו, והמתינו לחילופי אור הרמזור להולכי רגל. עם הגיעו של בר-זכאי עם הרכב לצומת, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך, עלה עם רכבו על המדרכה בצומת, שם המתינו שני הקטינים. בר זכאי פגע חזיתית בשניהם. 

אילון שלו-אמסלם. צילום: באדיבות המשפחה

כתוצאה מעוצמת הפגיעה, הוטל המנוח למרחק של כ-26 מטרים אל עבר המדשאה הסמוכה, והוא נפצע באורח אנוש. זמן קצר לאחר מכן, נפטר המנוח מפצעיו. הקטין הנוסף הוטל ימינה, לכיוון הכביש, למרחק של 15 מטרים, וסבל מחבלות קשות.         
מיד לאחר תאונת הדרכים שוחח בר זכאי עם הנאשם מספר פעמים בטלפון מהמקום ועדכן אותו על התאונה, כמו גם על העובדה כי בתאונה נפצע אדם אחד. בהמשך, עדכן בר זכאי טלפונית את הנאשם כי הפציעה של אותו אדם חמורה, ואף טען בפניו כי אותו אדם גוסס. בהמשך, עדכן בר זכאי את הנאשם טלפונית כי בתאונה נפצעו שני בני אדם, אשר פונו על ידי מד"א מהמקום.