נהג האוטובוס ונהג הרכב שהיו מעורבים בתאונה הקטלנית שאירעה הבוקר (ראשון) בכביש 443, ייחקרו באזהרה. כזכור, התאונה גבתה את חייהן של שתי נשים ונפצעו בה 41 בני אדם בדרגות פציעה שונות. התאונה אירעה לאחר שהרכב המסחרי שנפגע, עצר בפתאומיות בצד שמאל של הכביש בעקבות תאונה שהייתה בנתיב הנגדי. האוטובוס לא הספיק לעצור, התנגש בו והתהפך לתעלה בשול הימני של הכביש. לוחמי האש פעלו לחילוץ לכודים שנלכדו תחת האוטובוס ומסוק צבאי הוזנק לפינוי הפצועים. הנשים שמצאו את מותן בתאונה הן תושבות מודיעין עילית, רחלי גוטמן בת ה-29 ורוחמה רוזן בת ה-27. ההלוויות ייצאו הערב בשעה 20:00 מרחבת בית הכנסת המרכזי ברחוב שדי חמד בעיר מגוריהן.




פעולות חילוץ הלכודים בתאונה בכביש 443

בשיחת מד"א מהשטח, שהגיעה לידי מעריב, הזעיק כונן מד"א שהיה עד לתאונה הקשה בזמן שטיפל בתאונה אחרת את שירותי מד"א וסיפר: "אני נמצא בתאונה לפני מחסום מכבים, יש פה אוטובוס שעשה תאונה אוטובוס שהתהפך". בתשובה לשאלה האם היו נוסעים באוטובוס הוא ענה: "כן, יש פה אנשים שיוצאים. יש פה 40-30. יש בערך 10 שוכבים, השאר מתהלכים, יש גם לכודים כנראה. יש שם פצועים קשים יש פצוע קשה אני לוקח פיקוד".






מצבם של שניים מהפצועים קשה, אחד מהם, בשנות ה--20 לחייו, פונה כשהוא בהכרה מעורפלת לבית החולים הדסה עין כרם. הפצוע קשה הנוסף פונה לבית החולים שערי צדק. חמישה נוסעים נפצע בינוני ו-34 קל, והם פונו לבתי החולים בירושלים, וכן לאסף הרופא, שיבא ואיכילוב. אחד הפצועים הוא תינוק. 



12 פצועים הגיע למרכז לרפואה דחופה בבית החולים אסף הרופא, שלושה במצב בינוני ותשעה במצב קל. לשערי צדק פונו שני פצועים קשה, שניים בינוני ו-15 קל, בהם ארבעה ילדים. להדסה עין כרם פונו שישה פצועים, בהם הפצוע קשה, גבר כבן 58 במצב בינוני וארבעה נערים במצב קל. בהדסה הר הצופים מטופלים שבעה פצועים במצב קל, שניים מהם ילדים והשאר ומעל גיל 20. 



צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90



צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90