בפעם הראשונה בישראל הוגשה אתמול בבית משפט השלום בבאר שבע הצהרת תובע נגד חשוד תושב אזור הנגב, אשר לו מייחסת המשטרה עבירות חמורות של החזקת קטין בתנאי עבדות, עבודת כפייה והתעללות בקטין חסר ישע. 
הפרשה המזעזעת נחשפה בתום חקירה שניהל צוות חקירה מיוחד (צח”מ) בתחנת רהט שבמרחב נגב שהתוודע למסכת אלימות קשה ואכזרית שספגו שני אחים קטינים בני 12 ו־13 שהועסקו במאפייה של דודיהם. ראשיתה של הפרשה בדיווח שהתקבל בתחילת החודש במשטרת רהט מהצוות הרפואי בבית החולים שיבא, שלפיו לבית החולים הגיע במסוק קטין בן 12 הסובל מקטיעת אצבעות כף ידו. בעקבות הדיווח ביקשו חוקרי רהט מתחנת המשטרה במסובים לשלוח חוקר לבית החולים כדי שיגבה עדות מהקטין.
במהלך העדות עלה חשד לפיו הקטין חווה אלימות קשה משני דודיו המעסיקים אותו במאפייה שבבעלותם במקום מגוריהם ומונעים ממנו הגעה לבית הספר. לבקשת חוקרי תחנת רהט, שוטר מתחנת מסובים עיכב את דודו של הקטין, שליווה אותו לבית החולים, במטרה להסוות את דבר הפציעה. בלשי רהט הגיעו לתחנת מסובים כדי לעצור את הדוד שנחשד בעבירות אלימות.

לאחר שהבינו במשטרה כי מדובר בפרשה חמורה, הוחלט על הקמת צח”מ בראשות רס”ר זינה חריטונוב, אשר בו שולבו גורמי רווחה שיחד עם חוקרי המשטרה גבו עדות נוספת מהקטין, והתברר כי במשך תקופה ארוכה ובנסיבות שבהן אביו נעדר מהבית בעקבות מאסר, ולנוכח העובדה שאיו אינה ברת סמכות, החליטו דודיו, אחיו של אביו, לכפות עליו ועל אחיו בן ה־13 לעבוד במאפייה שבבעלותם, במקום ללמוד בבית הספר. על גופו של הקטין, בעיקר בגבו, התגלו סימני חבלה חמורים כמו גם על גופו של אחיו. השניים נפלו קורבן להתעללות קשה. הדודים הצליפו בהם בכבלי חשמל עבים בכל פעם שלא היו שבעי רצון מקצב עבודתם. 
בחקירתו מכחיש הדוד את החשדות המיוחסים לו, אף שבידי הצח”מ ראיות מפלילות נגדו לביצוע עבירות של החזקת קטין בתנאי עבדות, התעללות בקטין, תקיפת קטין ועבודת כפייה. עם הגשת הצהרת התובע, הוארך מעצרו עד ליום שישי הקרוב ואז אמורה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום. במשטרה עושים מאמצים לאתר את החשוד השני.