פרטים חדשים על רצח אנסבכר: השבוע, כצפוי, תגיש הפרקליטות כתב אישום נגד ערפאת ערפאייה, תושב חברון בן ה-29 החשוד ברצח הנערה אורי אנסבכר ז"ל, בת ה-19 מתקוע. היום (ראשון) הוגשה הצהרת תובע לבית המשפט המחוזי בירושלים, שמשמעותה היא מעצר עד יום חמישי בו יוגש כתב האישום ברצח באופן רשמי.

על פי דיווח אמש בחדשות 12, ערפאייה לא תכנן כלום לפני שיצא לרצוח את אורי ז"ל. בכיסו הייתה כיפה, שקנה שבועיים לפני התקרית, ובחקירת השב"כ העיד: "קניתי את הכיפה כדי שאוכל להיכנס לישראל מבלי שיחשדו בי ולא יזהו שאני שב"ח". ערפאייה, בן 29 מחברון, פעל לבד. הוא לא שיתף איש בכוונותיו. לפני כחודש, יצא מביתו כאשר סכין מוסלק בבגדיו: "יצאתי מהבית לרצוח יהודי, בגלל הכיבוש ובגלל היחס לערבים במחסומים ובירושלים", אמר לחוקריו.

ערפאייה עבר דרך היער, הסמוך לעין יהל, והאדם הראשון בו נתקל הייתה אנסבכר בת ה-19, בת השירות הלאומי, היא ישבה על סלע וכתבה במחברתה. "ראיתי בחורה. אמרתי לה בערבית: 'שלום, אני ערבי'. ראיתי שהיא לא מבינה. אמרתי לעצמי - אני עושה איתה יחסי מין בטוב וברע". על פי השחזור, הוא שלף את הסכין, דקר את אנסבכר שלוש דקירות, גרר אותה בידיה למרחק של כ-150 מטרים, אורי ניסתה להתנגד ואף צעקה, אבל חוץ משניהם לא היה שם איש.

החשוד ברצח דקר אותה עוד כמה פעמים, סתם את פיה בעזרת צעיף שהיה כרוך סביב צווארה, ולאחר שכפת את ידיה בחגורה, אנס אותה ונמלט מהמקום, לא לפני שלקח את הטלפון הנייד שלה, הוציא ממנו את כרטיס הזיכרון, והשליך אותו מתחת לסלע.
 
לאחר המעשה המתועב ששיחזר, ערפאייה חזר לבית לחם, שם עלה על מונית שהסיעה אותו לאיזור אל-בירה, סמוך לרמאללה. שום דבר במסלול הבריחה לא היה מתוכנן. לאחר שהסתיר את הסכין בה השתמש לרצח מתחת לשקי מלט מחוץ למסגד - תפסו אותו לוחמי ימ"מ באותו המסגד. אף גורם פלסטיני לא מביע תמיכה בערפאייה, או לוקח אחריות על מעשיו אלו.