הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להטיל על דניאל נחמני, שהורשע ברצח נועה אייל לפני 21 שנים, עונש מאסר עולם ועוד 16 שנים, כך נמסר בדיון הטיעונים לעונש שנערך היום (שני). כזכור, נחמני הורשע לפני חודשיים ברצח ובמעשה סדום. הוא נעצר לפני חמש שנים לאחר שנמצאה ראיית DNA שאיפשרה את פריצת הדרך בחקירה.



גופתה של אייל בת ה-17 נמצאה בפברואר 1998 כשעליה סימני אלימות קשים. אייל, בת 17, המתינה לאוטובוס בדרכה לביתה ברמות. הנאשם עצר את רכבו סמוך לתחנה בה המתינה נועה, ולאחר זמן מה היא נכנסה לרכבו. במהלך הנסיעה החליט הנאשם לסטות מהכביש, נסע לשביל בתוך יער רמות שם ביצע בה מעשה סדום בעודה נאבקת בו ולאחר מכן רצח אותה באכזריות, בית המשפט זיכה את הנאשם מחמת הספק מעבירת האינוס.



מאז מציאת גופת המנוחה בשנת 1998, פעלה המשטרה ללא ליאות בניסיון לפענח את התיק ולעצור את מי שביצע את המעשים הנוראיים, כאשר בשנת 2014 בעקבות פריצת דרך משמעותית נמצאה התאמה בין פרופיל הנאשם לפרופיל שהופק ממוצגי הזירה בשנת 1998.



רק ב־2014, כאשר המשטרה ערכה, באופן תקדימי, חיפוש במאגר, במטרה לנסות לאתר אנשים שעשויים מבחינה גנטית להיות קרובי משפחה של הרוצח, נרשמה פריצת דרך בפרשה. בחיפוש המשפחתי התגלה כי אביו של נחמני הוא בעל הסיכוי הסטטיסטי הגבוה ביותר להיות קרוב משפחתו של הרוצח. בעקבות זאת התבצע מעקב סמוי אחר נחמני, עד שנלקחה ממנו דגימת רוק, וכך התברר כי הדנ"א שלו מתאים, לטענת הפרקליטות, לפרופיל הרוצח. בעקבות זאת הגישה פרקליטות מחוז ירושלים, 16.5 שנים לאחר הרצח האכזרי, כתב אישום נגד נחמני שמתבסס בחלקו הלא מבוטל על אותה ראיית דנ"א