פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד מוחמד בדיר, בן 34 מכפר קאסם, בגין רצח עלי טאהא. לצד עבירה זו, הואשם בדיר גם בירי מנשק חם, נשיאת נשק ותחמושת, איומים, מעשה פזיזות ורשלנות והחזקת נשק ותחמושת. זאת, לאחר שאמש הודיעה המשטרה על פענוח הרצח.



על פי כתב האישום, הנאשם, אב לשלוש בנות, נשוי לבתו של המנוח. במהלך הנישואין נהג הנאשם באלימות כלפי אשתו, עד שהחליטה לעזוב את ביתם המשותף בחודש מאי 2018 לתקופה של כחודש, לאחריה שבה להתגור עמו. כשבועיים לפני ה-12 לפברואר, יום הרצח, התגלע סכסוך נוסף בינה לבין הנאשם, במהלכו איים עליה כי ישליך את חפציה לרחוב, הורה לה לתת לו את כרטיס האשראי שלה ואסר על אחיה לבקר בביתם. כשבוע לפני ה-12 לפברואר, עזבה אשתו של הנאשם את ביתם המשותף פעם נוספת ועברה להתגורר בבית הוריה בכפר קאסם יחד עם הבנות המשותפות לבני הזוג. יום לפני הרצח, לקח הנאשם את שתי הבנות לצפות עמו במשחק כדורגל והצטלם עמן - והתמונה, שהגיעה לאביו של הנאשם, עוררה את זעמו.



ב-12 לפברואר אביו של הנאשם הגיע לביתו של טאהא המנוח, צעק "איפה הבנות?", "רוצה את הבנות שלי", "למה לקחת את הבנות למשחק, הבנות יודעות קוראן" והחל להדוף את המנוח ולהכותו, אל מול בני משפחתו של המנוח. בשלב זה הגיע בנו של המנוח על מנת להפריד בין השניים, ואביו של הנאשם תקף ושרט אותו. 



שכנים שהיו במקום ושמעו את הצעקות נכנסו והרחיקו את אביו של הנאשם מהבית ומחצר הבית, תוך שהם מנסים להרגיעו ברחוב ומשכנעים אותו להיכנס לרכבו ולעזוב את המקום, וכן הזעיקו משטרה על מנת למנוע את התפתחות הקטטה.
 במקביל, ולאחר שאבי הנאשם עזב את המקום, הורה המנוח לבנו לגשת למשטרה ולהגיש תלונה על האלימות מצד אביו של הנאשם. כשחזר אביו לביתו, פגש במקום את הנאשם וסיפר לו על הקטטה שהתפתחה בבית עם המנוח ובנו. כעבור מספר דקות, לאחר שחש כי פגעו בכבוד אביו ומשפחתו, נטל הנאשם בדיר נשק, עטה על פניו מסיכה, ונסע ברכב שטח אשר בבעלותו לכיוון ביתו של המנוח. 
 
על פי כתב האישום, "בהמשך, הנאשם הגיע בסמוך לבית וירה כ-5-6 כדורים לעבר הקומה העליונה של הבית, ביודעו כי בני המשפחה נמצאים בבית. אחר כך, המשיך בנסיעה לכיוון כיכר השעון הסמוכה. בעוד הנאשם נוסע בכיכר, יצא המנוח מהבית ורץ בכביש לעברו. הנאשם הקיף את הכיכר כולה, המשיך בנסיעה לכיוונו של המנוח, והתקרב במהירות לעברו. בהגיעו לקרבת המנוח, ירה הנאשם, כדור בפלג גופו העליון של המנוח. בעקבות כך, המנוח איבד את הכרתו והתמוטט על הכביש. בשלב זה, המשיך הנאשם בנסיעה כשהוא יורה ירייה נוספת לעבר הרחוב, ועוברי אורח נאלצו להתכופף ולסוכך בידיהם על ראשם. הנאשם נמלט מהמקום, בעוד ניידת משטרה דולקת אחריו".