אילה חסון, עיתונאית ערוץ 13, התייחסה היום (רביעי) לחשיפת תמלילי חקירתו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בחקירת פרשת הרפז, ואמרה כי "המשפט 'יש בי צדדים אפלים' הוא מטלטל. מי שנחשף לכל האירועים מאחורי הקלעים יודע שלצדק הסחבקיות של גבי אשכנזי מסתתר אדם עם צדדים אפלים. אני בהחלט נחשפתי לצדדים האלו ולא היה לי פשוט איתם".

את הדברים אמרה בשיחה עם העיתונאי רונן ברגמן, ואף אמרה לו: "גם אתה ברגמן וגם אני עסקנו בפרשה הזו באופן אינטנסיבי לאורך שנים ולא חיכינו למערכת בחירות. שלא ינסו להשתיק אותנו".



מוקדם יותר היום, אמרה אילה חסון כי הדברים עוררו בה "צמרמורת". חסון, שכיסתה את הפרשה, אמרה בגלי צה"ל כי אשכנזי רמז בדבריו להשמדת הקלטות וכי הוא קיבל "פרוטקציה" בחקירה. היא הוסיפה כי תגובת מפלגתו, כחול-לבן, לדיווח הייתה "שקרית". 
"החקירה הייתה ב-2014. היו להם שנים סוגים של עיתונאים שהם התמודדו איתם - כאלה שהם תייגו אותם כבעדם, עיתונאים שהיו מאוימים מסיבות כאלה ואחרות והצליחו להגיע לראשי המערכות שלהם והשתיקו אותם, ועוד עיתונאית אחת מעצבנת שהוא אישר אותה", אמרה העיתונאית. "אני לא חיכיתי למערכת הבחירות הזו כדי לעסוק בפרשה". 
"הוא אומר בלוף אחד: היה לי טלפון פתוח אליו, לא הייתי צריכה להיפגש. צמרמורת נפלה לי אתמול", הוסיפה חסון. "הניואנס הזה שזה היה לפני חמק ממני, ויש לי מחשבות מאוד קשות בהקשר של הלפני הזה. מי הקשיב לשיחות של מי ולמה? הוא עולה אחר כך ואומר באחת החקירות שלו, כשהוא מדבר עם ארז וינר, הוא רומז לזה שישמידו הקלטות, ולא את ההקלטות של המשרד שלהם". 


אילה חסון. צילום: אבשלום ששוני
אילה חסון. צילום: אבשלום ששוני

 
העיתונאית נשאלה על דברי אשכנזי על כך שיש לו "מנופים" עליה. "לא יודעת, זו התבטאות שלקוחה מעולמות לא כל כך", השיבה. "קשור לעסקים של בן זוגי? איזה שטויות. מנופים של חברת בנייה אולי, לא מנופים. אף אחד לא השתיק אותי בפרשה הזו, ניסו והעליבו אותי, אבל לא הצליחו. חבל מאוד על ההתנהלות הזו". 
חסון ביקרה את כחול-לבן לפיה לא נמצא כלום בתמלילים פרט לרכילות. "זו תגובה שקרית לצערי הרב. כחול-לבן מפלגה מכובדת ורצינית, אבל אני חושבת שהתגובה הזו שקרית", אמרה. "קודם כל, הייתה חקירה רשלנית ב-2010 שהוא קיבל בה פרוטקציה. ב-2014 שעלו וצפו כל התיקים אז הוא נחקר תשע פעמים באזהרה. המשטרה המליצה להעמיד אותו לדין. יהודה ויינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, סגר את התיק נגדו. אם תרצה לשמוע את התשובה תשמע, אבל זה לא יהיה אצלך". 

כזכור, תמלילי דבריו של אשכנזי, מתוך חקירתו במסגרת פרשת הרפז נחשפו אמש ב"חברת החדשות", ומהם עולה כי אשכנזי נשאל על הקשר שלו עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, תקף את אהוד ברק וטען כי "המלחמה שלי איתו היא אינטרס אישי". מלבד זאת, נטען כי הוא כינה את בני גנץ "חמור", ואף נשאל על הקלטה בה הוא נשמע כשהוא משגר מסרים מאיימים נגד אילה חסון.
 
ארז וינר כששימש עוזר הרמטכ"ל. צילום: רענן כהן
ארז וינר כששימש עוזר הרמטכ"ל. צילום: רענן כהן