פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (רביעי) לביהמ"ש המחוזי בעיר כתב אישום נגד האחים אחמד וג'מיל עדס, תושבי יפו. אחמד עדס הואשם ברצח אשרף אבו קאעוד ז"ל וגרימת חבלה חמורה. בנוסף, השניים מואשמים בשתי עבירות בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט, השמדת ראיות ואף הצתה.



על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין ראאד ענוז ואור גוטמן, קיים סכסוך בין הנאשמים ובני משפחתם לבין דודתם על רקע ניסיונותיהם של אבי הנאשמים ובני משפחתו להשתלט על חלקה של הדודה במתחם דירות מסוים בעיר. באותה עת, התגוררה משפחת הנאשמים ודודתם במתחם דירות 
ביפו. החל משנת 2015 הייתה דודתם של הנאשמים בת זוגו של המנוח.
 

ב- 14.12.18 התפתח עימות בין המנוח לבין אחמד עדס על רקע רצונו של המנוח להתקין דלת ברזל בדירתה של הדודה. במהלך שהותו של המנוח במתחם הדירות, התפתח דין ודברים בינו לבין אחמד, במהלכו אמר אחמד למנוח: "אתה חושב שזה הבית שלך? אתה יכול להשכיר לה בית, למה אתה מתקין דלת?".

המנוח השיב לאחמד כי הוא מוכן לוותר על התקנת הדלת. בתגובה, התקרב אחמד למנוח בצורה מאיימת ועמד מולו מתוך כוונה לתקוף אותו. אז התערבו אביו של אחמד ודודתו בעימות המתפתח והפסיקו את העימות. בשל העימות המתואר, החליט אחמד לרצוח את המנוח ועוד באותו היום קשר קשר עם אחר לרצוח אותו. במסגרת הקשר, רכב אחמד על אופנוע, כשהוא מצויד באקדח, יחד עם אחר, והשניים נסעו הלוך ושוב ברחוב יפת ביפו, מתוך כוונה לאתר את המנוח ולרצוח אותו.

כאשר הבחין אחמד במנוח עומד בפתח חנות ממתקים ביפו, ובעודם בנסיעה ירה אחמד באמצעות האקדח לעבר המנוח 10 קליעים. כתוצאה מהירי, נפגע המנוח מקליע בודד בראשו, התמוטט ופונה לבית החולים ושם נקבע מותו. מיד לאחר ביצוע הרצח, חזר אחמד למתחם הדירות, פגש בדודתו ואמר לה: "הורדתי אותו", ופנה לאימו בבקשה להביא לו גרב מתוך כוונה להסתיר את האקדח. לאחר ששמעה את דברי אחמד התקשרה הדודה למנוח מספר פעמים וכשלא נענתה, יצאה במהירות מדירתה ונסעה לכיוון זירת הרצח. 
 
למחרת בבוקר, קשרו הנאשמים קשר יחד עם אחיהם קשר להצית את האופנוע ששימש לרצח. ג'מיל הגיע יחד עם האח הנוסף לתחנת דלק והשניים רכשו דלק שמילאו בבקבוק פלסטיק, נסעו לרחוב ביפו ושם הציתו את האופנוע.