המשטרה המליצה להעמיד לדין את יו"ר הקואליציה לשעבר, חבר הכנסת דוד ביטן, בגין ביצוע של עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס במקרים שונים על פני השנים 2017-2011. משה שיינפלד, לשעבר חבר מועצת ראשון לציון, סיפר היום (חמישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על התנהלותו של ביטן במהלך פעילותו בעירייה ובהנהלת קבוצת הכדורגל של הפועל ראשל"צ.



"אחת מהאגדות שהוא מפיץ, זה שהכדורגל סיבך אותו. מה שנכון זה שהוא סיבך את הכדורגל", אמר שיינפלד, "אני החזקתי את תיק הספורט, הוא היה ראש האגודה, הוא ידע איך להזרים את הכספים בעקבות המעמד שלו. התקציב שהלך לתקציב לקבוצה בליגה ב' הוא מטורף, בסביבות 3 מיליון ש"ח. כשהפרשה התפוצצה הוא נעלם לכמה שבועות, ובעל כורחי אני ניהלתי את המקום הזה. ישבתי עם החשב המלווה וחיפשנו איפה הכסף, ולא מצאנו אותו, ומצאנו חובות של 2.5 מיליון שקל. אם הוא אומר שהוא כיסה את החובות, מדוע באוגוסט 2008, העירייה היתה צריכה להעביר 2.7 מיליון שקלים כדי להעביר את הקבוצה לספיר שרכש אותה אם הוא כיסה את החובות?"



איפה עומד מבקר העירייה במצב כזה של שחיתות בעיר?

"מבקר העירייה הוא עובד עירייה, הוא מקבל את המשכורת מראש העיר. הוא עובד אצלו. אם ראש העיר רוצה לסגור לו את הטלפון, הוא יסגור לו את הטלפון. תבינו, הוא עובד רשות. הוא כפוף לראש העיר. אני לא רוצה להכליל את כולם, אבל הוא נוח לכולם. ראש עיר רוצה מבקר ויועץ משפטי נוח".

 
"במרץ 2010, לפני 9 שנים, אני נקראתי ללהב 433 וישבתי שם אצל קצינה מסוימת, שגבתה ממני עדות מאוד נרחבת, ואת מה שאני אומר עכשיו, ועוד הרבה יותר, אמרתי במרץ 2010. לימים הקצינה הזאת היתה במטה הארצי, ואח"כ היא היתה החוקרת הראשית של ביטן. היתה איזו חקירה שדוד ביטן נקרא לשם לחקירה בתקופת דוב צור על הכדורגל. אחת מהתעלומות היא שאני לא מבין איך מה שהיה שם על השולחן לא הגיע למיצוי לפני שהוא היה חבר כנסת. 
 
"מישהו אמר לי שהוא משחק עם החיים. עם הכדורגל, עם כל מה שהוא רוצה והכל אצלו זה משחק. הוא נהנה מזה, הוא מאוד חכם. לשבת איתו זה לנטרל את הדברים. הוא איש נחמד מאוד שאתה יכול לשבת איתו ויודע לנצל את כוחו. הוא ניצל את כוחו נגד מאיר ניצן וגם בליכוד. רבותיי, הוא מגיל 24 בפוליטיקה".
 
"דוב צור היה צריך לשלוח לביטן זר פרחים, כי כולם מתמקדים אצלו. אבל מה שהיה במסדרונות העירייה, כל העיר דיברה על זה. כולם ידעו מה הולך פה. זה היה סוד גלוי. איך צומחים פה פתאום בניינים וקומות. תסתכלו על האוטו שלי ותבינו ששילמתי מחיר".

על פי המשטרה, בין השנים 2011-2017 קיבלו ח"כ דוד ביטן, ראש העירייה לשעבר דב צור והמשנה לראש עיריית ת"א ארנון גלעדי, טובות הנאה מגורמים פרטיים, ובתמורה פעלו לקידום האינטרסים של אותם גורמים. בין הגורמים הפרטיים האמורים מצויים חברת דניה סיבוס, והמנכ"ל רונן גינזבורג, רשת כלבו מזון, יזמי נדל"ן, קבלנים ועוד.
 
ביטן, כזכור, שימש במגוון תפקידים בכירים בעיריית ראשון לציון, בהם סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, והחל ממרץ 2015 כיהן כחבר כנסת. ארנון גלעדי שימש בתקופה האמורה במגוון תפקידים בכירים בעיריית תל אביב, בהם המשנה לראש העיר וחבר הוועדה לתכנון ובניה. דב צור שימש כראש עיריית ראשון לציון.
 
חקירת המשטרה הגלויה החלה ב-3 לדצמבר 2017. "מדובר בחקירה מסועפת, מורכבת ומאומצת", נמסר מהמשטרה, "אשר במהלכה בוצעו מאות פעולות חקירה, נגבו עדויות של למעלה מ-300 עדים ונחקרו כ-80 חשודים. סה"כ נגבו כ-650 הודעות בפרשה. נערכו חיפושים בעשרות זירות, נתפסו 700 קלסרי מסמכים, ובוצעו תפיסות כלכליות בסך עשרות מיליוני ש"ח".

עוד נמסר מהמשטרה, כי "ממצאי החקירה העלו כי ח"כ ביטן במסגרת תפקידיו הציבוריים השונים, הן בתקופה בה היה סגן ראש עיריית ראשון לציון והן בתקופה בה כיהן כח"כ, קיבל שוחד במזומן בסכום שעולה כדי מאות אלפי שקלים, וכן הבטחה לקבלת דירות בעד פעולות הקשורות בתפקידו. בתמורה, הפעיל ח"כ ביטן את סמכותו, השפעתו, עוצמתו וקשריו על גורמים שונים והוביל לשינוי החלטות, מתן היתרים מסוגים שונים, והפחתת תשלומי עירייה. כן גרם לשינוי חוות דעת משפטית של גורמי מקצוע בעיריית תל אביב, זרז תהליכים בתשלום חובות וכדומה. במסגרת פעילותו כאמור, יזם ח"כ ביטן ישיבות בכנסת ובעיריות, פנה למקבלי החלטות והשקיע בעשייה זו מאמצים רבים. כל זאת עשה ח"כ ביטן במטרה לקדם את ענייניהם של הגורמים העסקיים שבשירותם פעל ומהם לקח טובות הנאה".
 
כך למשל, בפרשת 'חב' דניה סיבוס', התבססה תשתית ראייתית לטענת המשטרה לכך שבשנים 2013-2015 נתן רונן גינזבורג, מנכ"ל החברה, סכום של 430,000 שקלים כשוחד לח"כ ביטן ולאדם נוסף, על מנת לקדם את האינטרסים של החברה מול עיריית ראשל"צ ומשרד התחבורה. האינטרסים קשורים להקמת תחנת דלק במחלף עין הקורא על כביש 431, ולמכרז הנוגע לכביש 38. 
 
במסגרת פרשה אחרת, הנוגעת ליזמי נדל"ן, התגבשה תשתית ראייתית לטענת המשטרה לכך שבין השנים 2011-2017 סייעו ח"כ ביטן וארנון גלעדי ליזמים לקדם אישורים והיתרים ביחסים לשלושה פרוקיטים של נדל"ן בת"א מול גורמים שונים בעירייה. בתמורה לקידום הפרויקטים, קיבלו השניים שוחד בסך של 385,000 שקלים לכאורה. חלק מכספי השוחד הוסוו, לדברי המשטרה, באמצעות חשבוניות פיקטיביות.