הגננת, שמוקדם יותר היום החלה חקירה בעקבות תיעוד שלה בו היא נראית כשהיא מטלטלת פעוט, נעצרה הערב (שישי) על ידי המשטרה. עוד נמסר כי הגננת, בשנות ה-60 לחייה, העובדת בגן פרטי, נעצרה - ובמוצאי שבת היא תובא לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרה.

בשעות הצהריים פורסם כי המשטרה חוקרת תיעוד לכאורה של התעללות סייעת בפעוט בגן במושב גן נר שבגלבוע. בסרטון שבידי המשטרה נראית הסייעת כאשר היא מטלטלת וסוטרת לפעוט ואף זורקת אותו באוויר. במשטרה רואים בחומרה רבה את האירוע והסייעת צפויה להיחקר בימים הקרובים.


במענה לפניות הכתבים, פרסמה המשטרה התייחסות לסרטון: "משטרת ישראל פתחה בחקירה מהירה שבמסגרתה הוריו של הפעוט אותרו והוזמנו למסור תלונה במשטרה. החקירה בעיצומה ומטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות".
עוד נמסר, כי "משטרת ישראל רואה בחומרה התעללות בקטינים או בחסרי ישע, בפרט על ידי מי שהופקד להיות אחראי על שלומם של אותו ציבור, שאין ביכולתו להגן על עצמו או לדווח על מה שקורה לו, והיא פועלת נמרצות כדי למצות את הדין עם אותם אחראים".

בינואר האחרון הרשיע בית המשפט המחוזי בלוד את אינה סקיבנקו, על פי הודאתה בהריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן ילדים בפתח תקווה ביוני בשנה שעברה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. סקיבנקו הודתה באישומים המתוקנים לגבי מעשיה כלפי ילדים נוספים תחת השגחתה: במקום התעללות היא הואשמה בתקיפה.



בכל הנוגע ליסמין ז"ל העבירה לא תוקנה, כך שסקיבנקו הודתה בעבירת הריגה כפי שיוחסה לה בכתב האישום המתוקן. הצדדים לא הסכימו על העונש ובית המשפט יקבע אותו במועד מאוחר יותר, לאחר שימסרו תזכירי ההורים, 'תזכירי הקורבן' ותזכיר שירות המבחן לגבי הנאשמת.