ראש חטיבת המודיעין לשעבר במשטרת ישראל תנ”צ גיא ניר, הנמצא בחופשה כפויה, הגיש לבית משפט השלום בפתח תקווה תביעת דיבה נגד סגן־ניצב עו”ד ליאת פדן, המשרתת כיועצת משפטית בכירה ביחידה להב 433. לטענתו, כיוון שפדן סברה שתנ”צ ניר לא כתב לה מכתב המלצה מושקע מספיק, דבר שהוביל לדעתה לאי קידומה, היא החלה ב"מסע נקמה צמא דם ומשולח רסן” נגדו. 
 
ניר כותב כי פדן, יחד עם ניצב (כיום בדימוס) מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין (אח”מ) לשעבר, וניצב רוני ריטמן, המפקד לשעבר של להב 433, קשרו קשר כדי לגרום להדחתו מתפקידו ובהמשך אף להביא לפיטוריו מהמשטרה. “לשם כך”, טוען ניר, “לא בחלו השלושה בשום דרך, נלוזה ובזויה ככל שתהיה, על מנת להביא למימוש מטרתם זו”.
 
בכתב התביעה המפורט והמסועף מציג ניר תמונת מצב של חיסול חשבונות ונקמנות ממניעים אישיים. כך לטענתו שלחה פדן בפברואר 2015 אל מספר גורמים מכתב אנונימי מכפיש עליו ובו שלל טענות, שהתבררו כלא מבוססות. ניר מציין כי אף שהמכתב נשלח באנונימיות, הקצין הבודק שמונה לבדוק את הטענות זימן דווקא את פדן להעיד בפניו. עוד נטען בתביעה כי בעדותה בפני הקצין הבודק חשפה פדן כי שקלה להגיש נגד ניר תלונות שונות כאקט של נקמה. 
 

בסופו של דבר, בעקבות אותה תלונה אנונימית, הוצא ניר לחופשה כפויה, שבה הוא שוהה עד היום, כבר יותר משלוש שנים. זאת ועוד: בעקבות בדיקת הקצין הבודק הוגש נגד ניר כתב אישום משמעתי ועניינו נדון בימים אלה בבית הדין למשמעת של המשטרה. לטענתו, כל תלונותיה של פדן במכתב האנונימי ששלחה, כמו גם עדותה בפני הקצין הבודק, כלל לא הוכנסו לכתב האישום המשמעתי נגדו והיא אף לא משמשת כעדת תביעה בתיק.

עו"ד פדן. צילום מסך יוטיוב
עו"ד פדן. צילום מסך יוטיוב

ניר כותב בתביעתו כי הצלע השנייה בסיכולו היה יצחקי, שכראש אגף חקירות ומודיעין ביקש למנות את מקורבו תנ”צ קובי זריהן לתפקיד ראש חטיבת המודיעין במקומו. זריהן אכן מונה לתפקיד במקום ניר, לאחר שזה הוצא על ידי מפכ”ל המשטרה דאז רב־ניצב רוני אלשיך לחופשה כפויה. בכתב התביעה נטען כי בתחילת עדותו בפני הקצין הבודק אמר יצחקי כי “בהיותי ראש אח”מ הודיע לי המפכ”ל (יוחנן) דנינו על מינוי גיא ניר כרח”ט מודיעין, שלא על דעתי. התרעתי בפני דנינו שלא מסתדרים ושגיא לא מתאים לתפקיד”.
 
ניר כותב כי יצחקי התנכל לו עקב חשיפת התנהלות חמורה ולא תקינה הקשורה לאנשים המקורבים מאוד ליצחקי. לטענתו, כפי שעולה מדבריה של פדן, היא עמדה בקשר ישיר ואישי עם יצחקי באותה תקופה. הצלע השלישית המוזכרת בתביעה היא של ניצב רוני ריטמן, שלטענת ניר ביקש לנקום בו כיוון ששלוש שנים לפני כן, כאשר ניר שירת כמפקד יחידת אתג”ר והיה מפקדה של מיכל ריטמן, אשתו של רוני, הוא נאלץ לטפל בסדרת עבירות משמעת שביצעה ולדווח עליהן. 

מני יצחקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מני יצחקי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכתב התביעה טוען ניר: “הלכה למעשה, מאחורי היוזמה הבזויה לשלוח את המכתב האנונימי עומדים שני קצינים בכירים בדרגת ניצב, והם אלה אשר עשו יחד עם הנתבעת קנוניה על מנת לפגוע בתובע ובעוזרתו, תוך הסתתרות פחדנית ופסולה מאחורי מכתב אנונימי. זו הסיבה מדוע בחרה הנתבעת לתאר בלשון רבים את הנעשה בחטיבת המודיעין. שני הניצבים מצאו בנתבעת שותפה למזימתם, ולראיה, הנתבעת זכתה לתפקיד מקדם ואף בהמשך לקידום בדרגה בחסות אותם ניצבים”.
 
בכתב התביעה חושף עוד תנ”צ ניר כי ריטמן, יצחקי ופדן קשרו קשר במשותף על מנת לסכל את מינוי תא”ל במיל' גל הירש לתפקיד מפכ”ל המשטרה ב־2015, ופעלו בדרכים פסולות על מנת למצוא מידע מפליל עליו. נראה אם כן כי פרשת סיכול מינוי הירש, כמו גם פרשת גיא ניר ומאבקיו נגד ניצב ריטמן וניצב יצחקי, עתידים להתברר בקרוב - אם לא באמצעות ועדת חקירה ממשלתית כפי שניסה לקדם ח”כ יואב קיש (הליכוד), אז בתביעה אזרחית בבית משפט השלום בפתח תקווה.
 
טרם הוגש כתב הגנה. ממשטרת ישראל נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל. ככל שיתקבל נלמד את פרטיו ונגיב בהתאם בבית המשפט ולא באמצעי התקשורת".

ריטמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ריטמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90