בית המשפט התיר היום (רביעי) לפרסם את שמו של בעז ליובין, מורה לפסנתר בן 27 מתל אביב, שנעצר בחשד לביצוע עבירות מין בתלמידיו באזור השרון. התלונות נגד ליובין הגיעו מבית הספר בו הוא מלמד בכפר יונה, והוא מלמד גם בבית ספר בפתח תקווה. ליובין נעצר כבר לפני יותר משבוע בעקבות תלונה של אחד מתלמידיו. כעבור יומיים הוא הובא להארכת מעצר, ואז בית המשפט אסר לפרסם את שמו ואת פרטיו, לבקשת סניגורו. 



מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת ובדיון שהתקיים הבוקר הורה המשפט על הסרת צו איסור הפרסום בעניינו של החשוד והמשטרה פונה לקורבנות נוספים


שנפגעו מהחשוד בדרך דומה, לפנות לתחנת משטרת שדות בטלפון 09-9617201 או להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל. 



במהלך החקירה התברר שנגד ליובין הוגשה בעבר תלונה בגין עבירות מין בתחנת ראשון לציון, לאחר שכבר החל ללמד בבית הספר. תלונה זו נסגרה במשטרה בשנת 2015, וכעת בודקים במשטרה את נסיבות סגירת התיק.



ברגע שהתלונה נסגרה לא הייתה מניעה לכאורה לתת לו אישור בגין היעדר עבירות מין במשטרה. מסתבר עוד כי ליובין היה אולי היחיד שידע על התלונה נגדו במשטרת ראשון, וכי הוא בחר להסתיר את המידע הזה ממנהלת בית הספר היסודי בפתח תקווה, בו הוא מלמד. מידי שנה קיבל ליובין אישור בגין היעדר עבירות מין מהמשטרה, ואת האחרון הוא קיבל באוקטובר 2018, עותק של מסמך זה הגיע לידי מעריב באופן בלעדי.



התיק שנסגר בשנת 2015 כנראה ייפתח מחדש


לא ברור עדיין כיצד קרה שבשנת 2015, בעת שנחקר בחשד לעבירות המין, לא נתקבל דיווח בבית הספר בפתח תקווה שבו כבר לימד. כעת נדבר הנושא הן על ידי המשטרה הן על ידי משרד החינוך ומנהל החינוך בעיריית פתח תקווה. בנוסף, המשטרה ביקשה כעת את תיק החקירה מתחנת ראשון לציון במטרה לפתוח אותו מחדש, ולא מן הנמנע שהוא ייחקר כעת גם בעקבות אותם אירועים בתיק משנת 2015. 


האישור שקיבל ליובין מהמשטרה | בלעדי
האישור שקיבל ליובין מהמשטרה | בלעדי


המקרה של ליובין מזכיר את פרשת המורה שאול שמאי, שגם במקרה שלו בית הספר בתל אביב קיבל אישור לעבוד, למרות שהורשע בביצוע עבירת מין ובית הספר לא ידע.

ע', אמא לילדה שלומדת בבית הספר בפתח תקווה בו מלמד ליובין, אמרה למעריב: "אני המומה, זה המורה הכי אהוב בבית הספר, הרגליים קפואות. בית הספר קיבל רק היום  את ההודעה ונערך להוציא הודעה מסודרת להורים. אני מחכה לשמוע פרטים. הבנו שהוא לא לימד תלמידים באופן פרטני אלא בכיתה, זה בלתי נתפס". 
זהו המקרה השני תוך יום שנודע על חשד לעבירות מין בדמות מוכרת בפתח תקווה. אתמול נחשף שמו של רופא המשפחה ד"ר עידן ברק, המועסק בקופת חולים בעיר, שנעצר בחשד לביצוע עבירות מין בילדים ברשת האינטרנט.