בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של החשוד במעורבות בגרימת מותה של יסמין רז, שנמצאה בחודש ינואר ללא רוח חיים בחצר הבניין בו התגוררה בחולון. החלטת בית המשפט הגיעה לאחר שינוי עמדות במשטרה, לאחר שהחוקרים רצו לשחררו למעצר בית בתנאים מגבילים, אולם שינו את דעתם. 



תוך כדי מעצרו, עבר החשוד בדיקה פסיכיאטרית, ונמצא כי הוא כשיר לעמוד לדין, זאת בניגוד לטענת פרקליטו, עו"ד ארז אלפסה. בימים הקרובים מתכוונים במשטרה להעביר את החומר החקירה לפרקליטות כדי לבחון את המשך ההתנהלות - ואם יש מקום להגיש כתב אישום בפרשה. כמו כן, במהלך תקופת מעצרו, חקרה המשטרה מעורבים נוספים, אולם איש מהם לא נעצר. 



כזכור, בתחילת השבוע נרשמה התפתחות דרמטית בפרשת מותה של רז בת ה-28. במשטרה העריכו תחילה כי התאבדה בקפיצה, אך אתמול עצרה המשטרה חשוד במעורבות בגרימת מותה. חוקרי מרחב איילון במשטרה מייחסים לחשוד עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וגרימת מוות בכוונה תחילה. צו איסור פרסום הוטל על הפרשה, אך מה שהותר לפרסום הוא כי החשוד היה מוכר למנוחה.



עו"ד אלפסה ביקש לאסור את פרסום שמו ופרטיו של החשוד והוסיף וציין כי בעל הדירה ואדם נוסף י' שהו בדירה כמו גם החשוד עצמו בעת קרות המקרה והוא לא מבין איך קרה שהשניים האחרים לא נעצרו. נציג המשטרה השיב לעו"ד אלפסה בשלב מסוים בהתייחס לחשודים האחרים "כל אחד על פי חלקו" מה שעורר עוד יותר את תמיהתו של הסניגור. "האם אתם חושבים שבעל הדירה שהוא אדם סיעודי סייע לגרימת מותה של המנוחה? מה עם י' שבשיחת טלפון בין המנוחה לאחיה שעה לפני המקרה ביקשה שיבוא לחלץ אותה והשמיעה לו שיחה וולגרית בינה לבין י'".



עו"ד ניר אלפסה שמייצג את החשוד ברצח יסמין רז: "התנהלות המשטרה בתיק לכל אורך הדרך, ובמיוחד ביממה האחרונה מעלה שאלות רבות ביחס לחשד כלפי הלקוח. תמוה מאוד, שתוך כשעה השתנתה החלטת החוקרים והם החליטו לבקש הארכת מעצר של 7 ימים במקום שחרור. מדובר באדם שמוכר לרשויות בריאות הנפש. בית המשפט קיבל את טענתנו החלופית, לפיה המשטרה להקפיד בשמירה על זכויותיו לאור מצבו הבריאותי ולפיכך קיצר את משך המעצר".