המחלקה לחקירות שוטרים המליצה למשטרה לשקול לנקוט הליכים משמעתיים או פיקודיים בעניינה של ראש אגף משאבי אנוש לשעבר, ניצב גילה גזיאל, וכן לשקול לנקוט צעדים משמעתיים נגד מספר קציני משטרה ששימשו כתקציבאים בעת הרלוונטית, כך פורסם היום (חמישי). 
 
כזכור, לאחר בחינת ממצאי בדיקת מבקר המדינה בנוגע להתנהלות הכלכלית של אגף משאבי אנוש במשטרה בעקבות אירועי הפרידה מהמפכ"ל לשעבר, רב-ניצב בדימוס יוחנן דנינו, החליט פרקליט המדינה, לפתוח בחקירה פלילית בעניין. במסגרת החקירה נאספו ונבדקו מסמכים ותכתובות הנוגעים לפרשיות שנחקרו, נגבו הודעות ונחקרו באזהרה אזרחים ואנשי משטרה.
בנוסף נמצאו ליקויים בתפקוד ראש אגף משאבי אנוש לשעבר שקיימה ישיבות עם  ספקים, עוד לפני שהחלו ההליכים לקבלת ההצעות ולבחירת ההצעה הזוכה, דבר שאיפשר, במידה רבה,  את הליקויים בהמשך הליכי ההתקשרות. ההמלצה לשקול נגדה הליכים נובעת גם בשל אחריותה לליקויים שנפלו בהליכים שהתקיימו באגף שבראשו היא עמדה, ושהייתה לה מעורבות בהם ואחריות לתקינותם. כן נמצאו ליקויים משמעותיים בתפקודם של קציני המשטרה ששימשו אותה עת כתקציבאים האחראים על שלבי קבלת ההצעות ובחירת ההצעה הזוכה, שכן הם לא קיימו בחינה יסודית ואמיתית של הצעות אלו.
 

בתום החקירה ולאחר בחינת מכלול הראיות ונסיבות העניין הגיעה מח"ש למסקנה כי ליקויים אלו התקיימו באווירה של התנהלות לקויה נמשכת, שאיש לא נתן דעתו אליה, ונבעו ככל הנראה, מתוך רצון לקצר הליכים, ולא ממניעים זרים או אישיים כלשהם.
 
בהתאם לכך החליטה מח"ש על דעת פרקליט המדינה,  להמליץ למשטרה לשקול לנקוט בצעדים משמעתיים או פיקודיים נגד ראש אגף משאבי אנוש לשעבר ובצעדים משמעתיים נגד התקציבאים שהיו מעורבים בטיפול בהצעות שהתקבלו, בגין התנהלות לקויה שלהם שהובילה לפגיעה בשמירה על כספי הציבור, לפגיעה בשוויון ובהליכי מנהל תקינים, ולפגיעה בתדמית השירות הציבורי.

בנוסף, המחלקה לחקירות שוטרים שוקלת אף להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ירון הראל, מפיק אירועים, בחשד לזיוף וקבלת דבר במרמה בקשר למכרזים שנערכו באופן לא תקין עבור הפקת אירועים במשטרה בין השנים 2014 ל-2015.

עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן מוסר בשמה של ניצב גזיאל: "שמחים שמח"ש קיבלו את טענתנו לפיה ניצב גילה גזיאל לא עברה כל עבירה פלילית. שמחים עוד, כי אין המלצות לנקוט נגדה בהליכים כלשהם, וממליצים לבדוק בלבד, שמא יש לפעול באמצעים משמעתיים או פיקודיים בלבד. יש לשים לב לתוכן הודעת מחש, לפיה "אחריותה" של ניצב גזיאל היא יותר פיקודית מיניסטריאלית ולא אחריות אישית", נכתב. 

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לפרסומים שונים, החלטת מח"ש כללה המלצה בלבד, לשקול הליך משמעתי או פיקודי. החומרים ממח"ש טרם התקבלו במשטרה, ורק לאחר קבלתם הם ילמדו ויבחנו כמקובל".