האם תשובת יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה לשאלת "מעריב" בחודש נובמבר אשתקד עשויה לסייע לו להדוף את החשדות שלפיהם הוא פעל לקדם שופט בתמורה למערכת יחסים אינטימית עם רעייתו?

באמצע חודש נובמבר 2018, פנה כותב שורות אלה בהודעת וואטסאפ אל נוה, שכיהן אז כיו"ר הלשכה. על הפרק באותה תקופה עמד מינוי השופטים בהמשך החודש על ידי הוועדה למינוי שופטים, שבה היה חבר נוה. בין המועמדים לבית המשפט המחוזי, כפי שהתפרסם ברשומות, היה שופט בית משפט השלום שבעבר הסתבך בפרשה שהוטל עליה צו איסור פרסום. בשאלה ששלחתי במסרון לנוה, ביקשתי לדעת אם שופט זה יקודם. תשובתו הייתה שלילית.

תשובת נוה לשאלת מעריב. צילום מסך


מאוחר יותר אף התקשר אלי נוה, ככל הזכור לי, והודיע לי כי מועמדותו של שופט זה כלל אינה רלוונטית. חודשיים לאחר מכן, התפוצצה פרשת השוחד "מין תמורת מינויים", שבמסגרתה נחשד נוה בין היתר כי פעל לקדם את השופט הנזכר תמורת יחסי מין עם אשתו של השופט, עורכת דין פלילית במקצועה.
 
לדברי גורמים משפטיים, נוה עומת בחקירתו עם טענה זו והשיב כי מדובר בחשד מופרך והזוי. נוה טען כי היה לשניים קשר בשנת 2016, כשהנישואין שלה עם בעלה היו על סף פירוק. "אתם טוענים שהיה לנו קשר בשנת 2016, כשבכלל לא הייתי חבר בוועדה למינוי שופטים, תוך התניה שבנובמבר 2018 אני אקדם את בעלה?!", הטיח בחוקריו.
 

לדברי הגורמים המשפטיים, שחלקם אף העידו על כך בפני חוקרי המשטרה, נוה לא פעל כלל ועיקר כדי לקדם את אותו שופט ושמו אפילו לא עלה בישיבת הוועדה כמועמד. במשך כמה שנים ניסה השופט להתקדם לתפקיד שופט מחוזי, אך "ועדת השתיים" הפועלת עבור נשיאת העליון באיסוף מידע על מועמדים לבתי המשפט המחוזיים בארץ, סירבה להכניס אותו לרשומות בשל הפרשה שהסתבך בה בעבר. לקראת סוף 2018 הסירה ועדת השתיים את התנגדותה. באותו הזמן ביקש השופט להיפגש עם נוה כדי לשכנע אותו לתמוך במועמדותו, אך זה הבהיר לו כי לא יתמוך בו משום שללשכת עורכי הדין יש מחויבויות למועמדים אחרים.
 
בתוך כך, ל"מעריב" נודע כי ראש צוות חקירת הפרשה במשטרה, סנ"צ אסף וולפיש, התבטא בשיחה פנימית במשטרה כי הוא מצטער שנאלצו לחקור את הפרשה. לדברי מקור המעורה בפרטים, סנ"צ וולפיש אמר כי ההחלטה לפתוח בחקירה לא הייתה שלו או של המשטרה, אלא הנחיה מגבוה, מפרקליט המדינה עצמו, שי ניצן. הדברים נאמרו לאחר שנוה כבר נחקר כמה פעמים במשרדי להב 433, ומדובר בשינוי כיוון מהותי של סנ"צ וולפיש ביחס לדבריו הפומביים בדיון בבקשת הארכת מעצרו של נוה עם פרוץ הפרשה. בדיון אז טען וולפיש: "התשתית הראייתית עברה את החשד הסביר".
 
ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על דברים המובאים בשמם של גורמים עלומים. כל תלונה המתקבלת במשטרת ישראל נחקרת באופן מקצועי ויסודי כדי להגיע לחקר האמת".

מהפרקליטות לא נמסרה תגובה עד שעת סגירת הגיליון.